fredag 31 december 2010

Nyårsafton!

Dags att reflektera och se tillbaka på året som gått. Oerhört fort men ändå innehöll det
otroligt mycket. Förhoppningsvis minns vi bäst det härliga och fina.
Sen är det bara att ta klivet in i ett nytt år; inspirerade, förväntansfulla och glädjefullt
delaktiga i livet som pågår.

Tänkte jag skulle inspirera med en LO i steampunk-stil. Tycker det passar med det gamla och samtidigt den framtidsblickande uppfinningsrika fantasin.

Min dotter, 13 år blickar såklart mer framåt än bakåt - drömmer om att bli kläd-designer.

Hittade ett perfekt Graphic 45 papper att klippa bilder ur!
På den bruna cardstocken har jag använt Tim Holtz mask och sprayat med en mist
av Perfect Pearl, DistressInk mustard seed och brushed corduroy.

Ramen utskuren med min Slice Basics 1 ur Graphic 45/Mechanical Mind.
Några guld pearls. Tagen är distressad och embossad.
Kugghjulen är Tim Holtz. Distressade dom först sedan lekte med lite olika
embossingpulver. Gillar det här grova guldpulvret.(Hittar inte det i
shopen just nu men fråga Inger)
På det stora hjulet stämplade jag med en blomstämpel och embossade med
clearpulver. Tog sedan på lite guldpulver här oxå.

Och så det som är så roligt med den här stilen. Leta kul grejer som kan
passa in. Hittade någon sorts små lampor som suttit i en trasig
leksak och metallknappar från min knapplåda.
Nu kan man ju inte ens slänga trasiga saker utan att först plockat
isär ännu mer i jakt på ngt användbart:)
Metallbladet och hängaren är dock inköpta!

Nu vill jag bara önska alla en festlig nyårsafton och ett riktigt

Gott Nytt År!
Kram Linda









5 kommentarer:

  1. Gott nytt år till alla på Pysseltagen :D

    SvaraRadera
  2. Helt underbar layout Linda! Gillar den massor! Och visst är det så att man söker skatter lite överallt, rensade barnens rum igår och då får man liksom rensa det som ska slängas två gånger ;D. Man kan ju hitta guldkorn där man minst anar det.

    Kramar i massor till dig och till alla andra som besöker bloggen!

    SvaraRadera
  3. As läcker LO!!!
    Gott nytt år alla pysseltagare : )

    SvaraRadera
  4. Så supersnygg LO, älskar alla detaljer!
    Önskar dig och alla andra ett riktigt Gott Nytt 2011!
    KRAM / Eva

    SvaraRadera