tisdag 28 december 2010

God fortsättning!

Jaha då var julen över och snart detta året också. Jag har inte hängt med har ni?
Lovade att visa er mina jultags! Här kommer lite "massproduktion" och lite tags som blev lika, men ändå olika.
Tänkte också visa er vad som är under pågående på mitt hobbybord;) Det har kommit upp en massa olika underbara chipboards i shopen från Collections elements. Kan säga att dom är helt underbara att jobba med;)

Vi börjar det "lilla" blogginlägget med jultags.


Här har jag använt en vanlig tag som har blivit stämplad med lager på lager teknik. Granar och snöflingorna, som knappt syns, kommer från Tim Holtz. Stämplat med distressfärg och sedan använt distressverktyget för att "smutsa" ner tagsen.



Den söta lilla textstämpeln kommer från Inkido och blev stämplad med Versafin.



Ni har nog inte undgått att förstå att jag älskar Tim Holtz, därifrån kommer formen på dessa tags. Stansade med stor och liten. Den tredje tagen har fått en inneretikett från denna die.



Blomman är en magnoliadies, stansad på vit cardstock, distressad, guldakrylfärg duttat på kanterna och sedan ihopsatt med en brads i mitten. Snygg spets med skön känsla av gamalt. Den runda stämpeln kommer från Inkido. Har distressat och stämplat med en fläckstämpel. Lite halvpärlor fick vara med på ett hörn.
Alla tagsen har fått en öljett och snygga band som detta röda.
Blomman på tags nr 2 som ni ser här har jag färgat in med distress färg Mahogny som ändrar färg när man sprejar med vatten. Den blir mjukare. Även här har jag duttat guldakrylfärg på kanterna och en stor brads i mitten.



Andra halvan av tag nr 2 har också fått Inkido cirkeln Här ser ni också ett underbart snöre/band som finns i butiken.
Tag nr 3 har fått en Martha Stewart snöflinga, halvpärlor och det röda bandet i en smalare version. God jul är en Inkido stämpel, stämplad på cardstock och distressad. Bladet är en Magnolia dies som har blivit infärgad med distressfärg Peeled Paint.


Här har jag använt denna dies i stort och litet format. God Jul, Inkido, stämplad på cardstock med distressfärg. Halvpärlor, primablomma, stor brad och blad från Martha Stewert punch. Det finna pappret kommer från Maja design. Som avslutning satte jag beige crisp band.



Har även hunnit med att altrat en klassisk brun påse. Här kom Tim Holtz renar fram och fick både Crackle Paint, distress och stickles på sig. Lite vellpapp och några snöflingor. Klart!
Pappret kommer från en gammal julkollektion av My Minds Eye.




Och vad vore en "paket" utan en tag;) Tim Holtz dies stor och liten. Den stora är distressad med Broken china. Stämplade snöflingor med Brilliancecraft cardstock. En stansad snöflinga och det läckra snöret/bandet som finns i butiken. God Jul är en delad stämpel från Inkido som har fått Glossy på sig. Blad och blomma är stansar från Magnolia, stansade i craft cardstock. Duttat guld och vit akrylfärg på blomman och stickles på bladet. Pricken över i fick bli några duttar med Papper pen. Helt underbara att jobba med;)



Samma dies från Tim Holtz. Stora diesen är stansade i vit cardstock och infärgad med Broken China. Lilla diesen är stansad i craft cardstock och duttad med akrylfärg i vit och isblå. ytterligare ett underbart snöre/band som finns i butiken.



Denna gången fick det bli silver till blomman och min gamla dynamo fick komma fram och skriva God Jul. Lite snöflingor med en dutt från Paper pen i mitten.



Och vad händer på mitt hobby bord då? Ja, det jobbas med chipbords, Crackle paint, akrylfärg, embossingfoldrar och underbara mönstrade papper. Har ni inte redan sett vad som kommit in i shopen så skynda er att kolla in collections elements underbara produkter som finns från vecka 51 under nyheter.

Med detta hoppas jag ni får ett fantastisk avslut på året. Vi ses nästa år med nya utmaningar!;) Och självklart kommer de färdiga alsterna att visas här i bloggen.


Kram
Erika

3 kommentarer:

  1. Vilken inspirations bomb,TACK! Nu måste jag pyssla : )

    SvaraRadera
  2. WOW!!! Du är verkligen produktiv tjejen, verkligen inspirerande :)

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Grymt snygga tags Erika! Jag gjorde alldeles för få julklappstags, fick köpa tråktags, ska nog börja tidigar med det nästa år. Tusen tack för så fin inspiration, du är kanonduktig! Kramar!

    SvaraRadera