onsdag 29 december 2010

Mer Cosmo Cricket!

Hej på er och god fortsättning!

Jag har fortsatt skapa med de helt underbara papperen från Cosmo Cricket, nu blev det en layout på en funderande dotter. Jag tyckte själva fotot passade så bra med papperen men jag valde att skriva ut det i svartvitt då hon hade ett rosa linne på sig som jag inte tyckte passade så bra... ;D


Jag sydde ihop hela härligheten med spets och band och papperen.


En liten närbild på den stora vita blomman som jag sprayat med Perfect pearl gold och sen sotat till lite med Black soot distress. Jag tog en clear fragment och limmade på papperet med hjälp av Glossy Accents, superenkelt!
Elements-arket är helt underbart med många användningsområden, på en del finns fina texter som t.ex. den här, som passade in utmärkt, andra är perfekta att använda till att stämpla eller skriva journaling på.


Den lilla fjärilen fick en lätt strykning av Glimmer glaze, liksom det yttersta på blommorna, superkul, jag målar på nästan allt nu....


... som till exempel wellpappbbokstäverna till titeln, jag målade med Glimmer glaze ganska slarvigt på dem. Jag är fast, helt enkelt, men det blir en sån härlig skimrande yta. Det är dessutom lätt att måla precis där man vill. Jag måste nog köpa på mig flera!

Jag har använt:


Så, det var allt för mig för idag, hoppas ni får lite tid till pyssel nu i mellandagarna. Jag vet att många jobbar eftersom julen ligger lite tokigt till på en helg. Själv har jag förmånen att vara ledig så jag myser med barnen och pysslar så fort jag får tillfälle.

Jag fick spännande saker av Inger  nu till jul, det kommer jag självklart visa
mer av nästa onsdag.

Kram på er! /Cath.

2 kommentarer:

  1. Superläckert tjejen!!! Gillar detaljerna och de murriga färgerna...

    Kramis

    SvaraRadera