söndag 2 januari 2011

Januari månadsutmaning!

Hej!
Jaha då var det ett nytt år igen och vi fortsätter att utmana er! Det är snart dags att ge sina nära och kära ett kort eller altrad gåva så vad kan passa bättre än en Alla hjärtansdags utmaning.

Följande ska finnas med på ert alster;

1 Minst 3 stämplar.
2 Endast en röd sak. (tex bakgrund eller dekoration)
3 Minst en textstämpel.
4 Minst ett band/snöre.

Bidraget ska vara nyskapat för denna tävling och endast denna tävling. En bild (maxstorlek på 500x500) som mailas till pysseltagen.blogg@live.se märkt med "Månadsutmaningen Januari" senast den 31 januari kl 23:59. Övriga tävlingsregler hittar ni HÄR.



Och för att inspirera er så har jag gjort två kort! Jag hoppas ni är med oss in på det nya året;)




Jag har länge funderat på att göra denna typen av kort och nu kom tillfället;) Kan inte säga mer än att jag älskar att stämpla. Har gjort en mask som jag använt vid stämpling och distressing. Fyra olika stämplar från Tim Holtz.



Lite närbild! Man kan få ett otroligt djup i bilden med distresser och för det där blänket så målade jag dit ett streck med pearlakryl. Och vad vore ett Alla hjärtans dags kort utan lite underbar spets;)




På det andra kortet har jag använt tre stämplar. Ett rött utklippt hjärta som blivit målat med crackle paint och lite distress i kanten.




Även här har hjärtat fått ett blänkstreck, men denna gången med stickles och ett grovt snöre. Sen kunde jag inte låta bli och använda Tim Hltz läckra biljettstämplar.


Detta har jag använt;

Brun cardstock
Röd Cardstock
Craft cardstock
Straw cardstock
Tim Holtz stämplar
Glitz design
Spets och Snöre/Band kommer från butiken.
Distresser; Fired Brick, Vintage Photo, Valnut Stain
Distress Crackle Paint
Distress Stickles


Hoppas ni är med!

Ha en underbar fortsättning på det nya året!


Kram

Erika

3 kommentarer:

  1. Hej! Dum fråga kanske... Men jag funderar på att göra kortets bakgrundspapper själv och tänkte göra det med röda distresser. "En röd sak", kan det utgöras av själva papperet eller måste det vara en röd dekoration?

    SvaraRadera
  2. Åh, va sugen jag blev på att va med på den här utmaningen... Det kommer nog ett bidrag från mig snart!

    SvaraRadera
  3. Jag vill jättegärna prova på denna utmaning. Ska klura lite.....;)

    SvaraRadera