onsdag 15 december 2010

En vimpel och en julig repris!

Hej på er!

Julen närmar sig med stormsteg och här har jag haft ett avbräck i min julplanering genom att 6/7 i familjen blev magsjuk. Inte så skoj! Men med erfarenhet så vet jag ju att jul blir det säkerligen ändå och i år är jag faktiskt ute i hyfsad tid med det mesta i min planering, jag är annars en obotlig tidsoptimist.


Vimplar har varit populära ett tag och jag har länge tänkt göra en. Nu när jag tyckte att min gamla dörrjuldekoration var lite tråkig så kom jag äntligen till skott. Jag tog mina Maja designpapper och skar ut vimplar från en pappersbit som var 10x15 cm. Jag ritade bara en liten prick på mitten av ena kortändan och så lade jag min linjal och skar från andra kortändans hörna till min markering. Spetsen sydde jag fast med min symaskin. Jag stansade ut i helt vanlig wellpapp med en av mina spellbinders och målade den vit med akrylfärg. Jag sotade kanterna lite med Black soot.
Sedan har jag faktiskt dammat av min Slice, tro't eller ej! Och varje gång jag verkligen gör det tänker jag att det måste jag göra oftare. Så vi får väl se när det blir härnäst. Jag har dekorerat väldigt enkelt med röda och grå rosor och så några pärlor.


Och så blev jag så väldigt sugen på att göra ett blomkruke-kort till. Det var så längesedan. Jag hade en massa härliga blommor som tiggde och bad om att få sitta på just ett sånt, så här är de nu i sällskap med röda utstansade snöstjärnor. När jag var klar så sprayade jag alltihop med Perfect pearl och min bästa hjälpreda minimistern. Lite härliga band kring krukan förgyller förstås! Vill du också göra ett blomkrukekort så finns min något röriga tutorial HÄR!

Ha det bra och ta det lugnt i julstökandet!

Kram, Cath.

1 kommentar: