lördag 4 december 2010

Min bloggdag!

Vi DesignTeamet har mailat varandra fram och tillbaka, pratat lite om bloggdagar bland annat. Jag fick  lördagen som min bloggdag. Så de lördagar jag har något att visa er så kommer det nyskapade, vackra (hoppas jag, hihi) alster från mig :)

Idag har jag en LO som jag knåpat ihop. Jag har märkt att när det går lite trögt att skapa så är LO's det bästa för mig :)

 Det är första gången som jag scrappar med så många foton som fyra stycken. Nu är det ju inte så stora men i alla fall...

Det rödbrunblåa pappret är Divine Damask från underbara pappersserien Parisian Anthology som kommer från Pink Paislee. Dessa papper är förembossade med vackra mönster så när man Mistar, målar eller distressar på pappret så framträder det embossade mönstret. Ljuvligt!!! Jag har köpt mig 2 av varje papper i hela serien för jag tycker de är helt fantastiska, hoppas vi får se fler papper av det här slaget i framtiden.

För att färga in pappret har jag använt mig av ett par olika Mists från Tattered Angels. Färgerna jag valde var: Red Velvet (i nedre högra hörnet), Jazz Blue (i övre högra hörnet), Lime Twist (i nedre vänstra hörnet) och så resten sprayat med Chocolate Covered Cherries.




Det brunaktiga bakgrundspappret har jag tillverkat själv.

Jag började med ett vitt cardstock. Runt om kanterna använde jag en gammal stämpel (tror faktiskt det var en av de första jag köpte) och stämplade med embossingdyna hela vägen runt. Sen embossade jag med Vitt glittrigt embossingpulver.

Efter det gick jag runt hela pappret och färgade in det vita pappret med Distressdynan Vintage Photo.



Almanackan var en gammal sak jag hittade i en låda och tyckte den passade så bra här. Om ni tittar noga så ser ni att jag ringat in den 24:e. Det har jag gjort med en Paper Pen. Den gör perfekta pluttar varje gång och till och med så här små är enkla att göra!

Fågeln är från en förpackning med färdigtryckta dekorationer från Tattered Angels, tyvärr redan slut i butiken, men det finns en annan förpackning där det finns en fågel med! Jag har färgat in bröstet rött på fågeln med Fired Brick (en distressdyna) och så har jag lagt ett lager med Distress Stickles Rock Candy ovanpå. Grenen har jag målat med Smooch och så lagt ett lager med Crackle Accent över. Himla snyggt, synd att det inte syns så tydligt på bilderna som i verkligenheten...



Här har jag stämplat med den läckra klock-stämpeln från Rox Stamps. Och så embossat så klart! Jag ville ha lite pärlemor-effekt men efter som jag inte hade något sånt pulver så gjorde jag ett själv :) Jag blandade Rangers Clear Embossingpulver med litegrann Perfect Pearl, och eftersom jag stämplade med svart dyna fick jag den här skimrande, fräcka effekten.

I överkanten på bilden ser ni ett litet gångjärn som jag målat med Crackle Paint och sedan lackat ovanpå. En rolig liten detalj :)



 Här har jag embossat igen med mitt hemmagjorda pulver med en vacker julstämpel från Rox Stamps.



 Text ville jag ju så klart gärna ha med. De mindre bruna bokstäverna är foambokstäver från PaperMania, superfina och himla prisvärda. Jag har även lagt ett lager med Glossy Accent ovanpå.

De stora bokstäverna är Wellpappbokstäver som jag bara ääääälskar! Får nog köpa ett par förpackningar till innan de tar slut. Jag har lite slarvigt gnuggat in lite röd färg (Fired Brick) och så slängt på lite Distress Stickles Rock Candy här oxå. Glittrar så fint om bokstäverna...Me like!



 Mitt förra alster här i bloggen var ett undantag, här har jag min vana trogen med blommor igen!!!

Den stora grönblåa är en Primablomma, och det är även den nedersta även om den är gammal. Den vita har jag gjort själv av en bit spets och tre röda minirosor.

Pärlgirlangen har jag oxå gjort, jag trädde på lite pärlor som jag hittade i en burk på en bit ståltråd och så virade jag lite runt så jag fick dem som jag ville....



En pärlswirl från Prima fick plats i övre hörnet oxå!

Nu tycker jag nog att jag är nöjd med mitt alster, för det tog mig tre dagar att få ihop. Men det är ju ganska vanligt för mig, hihi...

Hoppas ni alla har det bra där ute i stugorna så ses vi snart igen!

Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Vilken fin LO. Jag fastnade helt klart för Wellpapersbokstäverna. Dom står helt klart nu på min inköpslista. Tack för en bra och inspirations rik blogg.

    SvaraRadera