lördag 18 december 2010

Ljuskort

Ni vet man har en vän eller två, som man egentligen inte ger en julklapp till, men man vill liksom ändå ge något. För det är goa vänner och man vill liksom visa sin uppskattning för dem...

Jag har ett par stycken såna godingar som jag gärna vill ge något nu till jul, så jag har knåpat ihop 3 stycken ljuskort! Passar ju perfekt med tanke på Liljeholmens i stan och allt...

Himla roliga att göra och väldigt fina blir de oxå! En perfekt gåva till mina vänner :)

Jag har använt vit cardstock som bas till alla tre och så diverse spillbitar av julpapper. Det börjar ju sina i förådet nu, men så är ju det mesta gjort oxå :)

De fina gammaldax bilderna är från Inkido, dem har jag ruggat i kanten och chalkat lite. Kantstansen som jag använt till alla tre korten kommer från Martha Stewart.



Så här ser det första kortet ut.

Ett par vita blommor som jag blingat till med lite Stickles, två kvistar med dekorationsbär och så en julgranscharm i en rosett. I två av hörnen har jag duttat pluttar med Paper Pen oxå.

Inuti finns en liten ficka med en tag. Den är ganska enkel, men jag har embossat God Jul med koppar-pulver (ett riktigt bra pulver som verkligen är ett pulver och inte små korn!!) och chalkat kanterna. Då får jag plats med en hälsning under.

Hålet i ljusasken har jag stansat ut med en Spellbinder och sist så knöt jag ett vackert band runt. 

Å så ljusen då förstås. Just denna sort heter Wellness och doftar jättegott!



 

Nästa kort går i lite gulbruna toner, verkligen en favorit hos mig.

Här har jag en stor röd ros, vita Astrar, dekorationsbär och ett par utstansade blad som dekoration. Även ett par Pyntestrå fick plats.

Även här är det en ficka med en tag på insidan. Snöstjärnan tycker jag passade så bra till. På den är det Stickles och så lite prickar med Paper Pen igen :)

De här ljusen doftar mandarin :) Jättegott!!






Å så det sista kortet.

En bit spets, två pins och så blomster och utstansade kvistar här oxå.

Insidan blev lite annorlunda för jag ville inte täcka den fina julkulan med en ficka. Så här stansade jag ut en ettikett i stället och embossade jultexten på den.

Idag har jag lovat dottern att vi ska pyssla lite tillsammans så det är väl bäst att jag börjar plocka fram sakerna så det bara är att börja när hon kommer in från pulkabacken!

Kram
BellaMio

7 kommentarer:

  1. Alla e super fina, men det sista är min favorit!!!

    SvaraRadera
  2. Sååå vackra! Och garanterat uppskattade små julgåvor!

    SvaraRadera
  3. Jättesöta ljuskort! Mottagarna blir nog väldigt glada :)

    SvaraRadera
  4. Underbart vackra ljuskort, dom kommer att bli så glada för sin gåva.

    SvaraRadera
  5. Superfina ljuskort, tänk att ha en vän som du!
    Trevlig advent!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Kanonfina!!! Jag vill oxå göra. Vart har du hittat beskrivningen som du använder?

    //Ulwa

    SvaraRadera