onsdag 8 december 2010

Tre snabba!

Godkväll i stugorna!

Hoppas att ni inte har känt av någon julstress ännu, det bästa är ju om man inte får någon sådan men det kan ju lätt bli så när man kommer fram i december. Jag har några julkort kvar att göra och nu senast så tog jag fram ett cardstock och ett mönsterpapper samt några dekorationer och så bestämde jag mig för att det skulle bli 3 julkort.

Jag skar cardstocket i 3 delar alltså 4x12 tum och så satte jag igång. Jag brukar annars välja lääänge bland mina papper och dekos men nu hade jag snabbt gjort mitt val, då fanns det heller inget att fundera över mer än var och hur jag skulle placera dekorationerna förstås. Kan vara nog så knepigt om man är
en långsam scrappare som jag. ;D

Här är grundmaterialet.

De tre färdiga korten.

Här har jag sytt fast det ena papperet med maskin. Det är så bra med dubbelsidiga papper, med ett enda papper blir det ändå mycket variation.

Min nya favoritstämpel har fått pryda alla tre korten. Några sömmar blev det här också vilket gör att kortet ser mer arbetat ut.

Och så det sista kortet, här använde jag mig av kvadrater.
Jag lade till ett par löv här också.

Jag har använt mig av:

Onsdagar kommer ni att hitta mig och mitt skapande här i bloggen
för det har blivit min bloggdag! Jätteskoj att vårt designteam nu har växt och det kommer ni kära bloggläsare att märka genom mer men framför allt
jämnare aktivitet från oss!

Kram!

Cath.

2 kommentarer: