fredag 18 maj 2012

Studentkort

Dags att börja på studentkorten kände jag. Har några stycken att gratulera i år.
Börjar med att visa två idag för er. Lite romantisk/vintage- stil.
Först ett som jag tänker ge en kille.
Har vågat mig på att smyga in lite turkost bland det blågula!


Stor härlig Calla, vit ihopvikt blomma, blå dekorationsbär
Gula Mullberryblommor och en gul hjärtpin
Lyckoklövern  punch från egna lådan
Alfabetstickers + Diamond Glaze



På etiketterna kommer jag skriva namn och klass.



Övrigt Material:
Blå och Turkos Cardstock
Prima Romantique Coll. The Courts
Pion Design Minnenas Ateljé Ornament
Maja Design Äntligen Lyckliga Dag
Wellpapp, ostduk, öljett, blågult-band
Guld Pearls, Blå häftklamrar
MS Kantstans Scallop Dots

Nästa till en tjej och då kan man väl få bre på lite extra;)





Samma mönsterpapper som på det första kortet.
Jag har stämplat med små söta stämplar från CardioMajestix.
(Fråga Inger, hittar dom inte i shopen just nu)
Först grenar i Distress Ink Vintage Photo sedan lite löv i Peeled
Paint ( två ggr innan jag tog ny färg för att få två nyanser).
Lite blommor från samma set i Victorian Velvet. Till dessa små
stämplar finns en akrylstång som är perfekt att stämpla med!
också direkt på pappret och färglade ballonger och pinne.
Kommer skriva namn och klass på plakatet.
Studentmössan urklippt från mönsterpapper




Ännu en härlig stämpel , denna från RoxStamps stämplad
RoxStamps biljett i sällskap av en blomma, minirosor och
en fin Cameo.



Övrigt Material:
Dotted Swiss Romantique Mauve
Prima Romantique Coll.The Courts
Maja Design Äntligen Lyckliga Dag(studentmössan)
Cardio Majestix Oriental Blossom
Spets från egna lådan
Swirl Slice Vintage Findings
 Punch Liten fjäril

Nästa vecka blir det intensivt färgglada studentkort!
Trevlig Helg!
Kram Linda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar