söndag 6 maj 2012

Maja designs nya papper

är gudomligt vackra... jag kan sitta och titta på dom hur länge som helst och jag upptäcker hela tiden nya saker, färger och mönster... så har du inte köpt dom än så är mitt tips.. KÖÖÖP!! :D

Här har jag gjort ett vintage kort med några av dessa papper, tyvärr är bilderna tagna med mobilen eftersom min älskade kamera gått sönder. Jag hoppas det duger ändå...


Jag ville hålla kortet relativt "rent" från dekor för jag vill att papperna ska få synas så mycket som möjligt. Men lite vintage band, spets och blommor fick det bli. Bilden har jag hittat på internet.

och med tanke på färgläran jag hade tidigare i veckan så har jag på detta kort.. 2 basfärger (brun och vit) och 2 accentfärger (turkos och grön) och båda accentfärgerna har kalla färger. (blå underton)
Det var allt från mig idag
kram Gäst DT- Johanna "pojjo"

Material lista
Papper- maja design - baksidan av papperna 1943 och 1905
Die- tim holtz
band- seambindingband och vit spets
blommor- kaiserkraft- olive (har använt de ljusaste blommorna)
övrigt- självhäftande pärlor och vitt embossingpulver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar