onsdag 2 maj 2012

Örkelljunga 28 april...

Lördagen den 28 april höll Pysseltagen en scrapträff i Örkelljunga. Ett mycke' lyckat evenemang. Massor av glada tjejer hade samlats i en matsal, ljus och fräsch med stort scraputrymme. Inger hade fått hem en massa nyheter precis lagom innan träffen och hon visade hur man man kan jobba med bl.a Pan Pastels och Flitter Glue... Själv körde jag på med mina kladdiga fingrar och här är lite av det som jag fick till...

Ett gammalt kuvert, en papperspåse och vanlig vit cardstock.


Detta kuvert har jag grundat med gesso och sedan målat med akrylfärger i olika lager. Lite doodling med min vita Uni-ball penna. De rosa prickarna har jag pluttat dit med min nya Gelly Roll penna från Sakura. 


Härliga effekter med Dylusions Ink Spray, sida ur en pocket bok, stämplar mm

Jag sparar nästan allt, som t.ex bakplåtspaperen som jag använder som underlägg när jag målar. De blir så vackra med alla färger och okontrollerade mönster och kladd. Här har jag limmat med Americana Decoupage och torkat med min "Heat it". Bakplåtspapperet reagerar på värmen och krullar liksom ihop sig...


Här ser man att jag använt en template (Glitz Design) tillsammans med Dylusions Ink Spray. En läcker textstämpel och lite tunn bomullsväv som Inger har i sin välsorterade butik

Massor av Tissue Tape från Tim Holtz och bomullsväven (som jag stämplat på)

Ha en fortsatt fin vecka!

Mija

3 kommentarer:

  1. WOW!!! Vilka hekt underbara bilder du visar upp! Å vad fina de är.

    SvaraRadera
  2. Tack för alla fina tips! Verkligen läckert gjort! Kram ztina

    SvaraRadera