måndag 21 maj 2012

Djurparaden fortsätter ...

...denna vecka med ett lite normalare kreatur ( jämfört med förra veckans drake), nämligen en kalv!  Och inte vilken kalv som helst utan Magnolias supersöta Little miss MuuMuu. Den tog ju slut med blixtens hastighet när den kom men nu finns den åter igen i butiken:).

Ljuvlig eller hur :) ?!:

Detta fotot på motivet ( som är färglagt med distressrefillers)  tog jag medan det fortfarande var dagsljus men tyvärr hann inte resten av kortet bli klart innan det blev mörkt. Måste  alltså be om ursäkt för nästa dassiga bild ( hatar blixtar, blir så fula färger...morr...)

I alla fall blev det till slut ett  färdigt kort med papper från Maja Designs "Lantliv", som klippt och skuret till motivet tyckte jag. Kortet ska mellansonens "fröken" få vid skolavslutningen för tyvärr är det dags att byta lärare nästa årskurs.



Verktyg jag använt är Retroblommepunch från EK success och blompunch från Nellie Snellen. Rose Leaf Punch och kantstans från från Martha Stewart. Spellbinder.
Spets, band samt Paper Pen Opal.

Ha en skön måndag!

KRAM ! 
Eva



5 kommentarer:

  1. wow, ett helt underbart kort i ljuvliga färger

    SvaraRadera
  2. vilken fint kort, jag är säker på att det kommer uppskattas! vilken gullig stämpel!! den måste jag bara ha men det får bli sen när jag får pengar.........

    SvaraRadera
  3. Mycket fint kort!!! Jag har kalvstämpeln :) Men vad är det för bakgrundsstämpel du har använt?

    SvaraRadera
  4. Nu hittade jag bakgrundsstämpeln :)

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart kort! Jag har precis beställt den stämpeln :) så det var perfekt att få inspiration från dig. Du har färglagt motivet så otroligt fint! Fröken kommer att bli jätteglad!
    Kram

    SvaraRadera