tisdag 15 maj 2012

Fantasy-card

Som ni nog vet vid det här laget så älskar jag ju YouTube, det finns så otroligt mycket inspiration och online-kurser där :)

Jag har sedan ganska länge prenumererat på en kvinna som gör de mest fantastiska kort och layouter. Hon kallar dem Fantasy-cards eller layouts. Jag har så länge velat göra något liknande och när Inger fick hem de otroligt läckra stämplarna från IndigoBlu så beställde jag mig ett par stycken och har nu med hjälp av dem äntligen kommit till skott och provat!! Jag har en LO på gång och igår knåpade jag ihop ett kort oxå:)



Ganska annorlunda och lite coolt tycker jag!!

Kortet är skapat på vit cardstock och sedan har jag embossat och stämplat med massa olika dynor för att skapa den fina inramningen.



Fågeln och grenen har jag stansat ut i grungepaper. Grenen är embossad med Disstresspulver och fågeln är  målad med den nya krackeleringsfärgen.

 Stansade ut några fjärilar från spillpapper och smetade på Glossy Accent på dem.







Tycker texten är så vacker som följde med ett av stämpelseten. Stämplade med svart dyna och sen embossade jag texten oxå.



Här ser man tydligare hur många lager det faktiskt är som jag har stämplat på varandra.

Lite här och där på blommorna har jag målat lite med Smooch och vit penna för att ge lite mer liv.

Jag har använt:
Stämpelset (Just det här är slut, men det finns många andra superfina)
Archival Inkpad - Rose madder, Viridian, Sepia, Jet Black


Ni hittar tjejens kanal på YouTube här och jag tycker verkligen ni ska kika in och kolla på alla hennes fantastiska skapelser!!! Och alltid lär man sig ju något nytt :)


Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Åh, jag är helt utan ord! Det här kortet är så fantastiskt underbart fint!!! Wow!! Jag bugar i beundran! :) Ser fram emot att få se fler sådana kort från dig! (Och så småningom måste jag nog prova själv också...)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackert kort gillade det jättemycket vilket djup där blev i det
    Mona

    SvaraRadera