onsdag 16 maj 2012

Pan Pastels och Modeling Paste

Det har kommit in en massa roliga nyheter de senaste veckorna...bl.a Pan Pastels och andra härliga färger och material. Jag tänkte visa några läckra effekter och tekniker med just Pan Pastels och Modeling Paste

I botten och är det som vanligt gesso, tissue paper eller sidor ur pocketböcker, akrylfärger och olika mist och stämplar. Sedan har jag använt en mask och smetat på Modeling Paste lite "slarvigt". När det torkat har jag tagit mina nya fina Pan Pastels och lagt på olika lager med svamparna som "hör till" . Därefter fixerar jag färgen med Fixativ spray!





Detta är ett fönsterkuvert från början...Fönstret har jag färgat in med Alco Ink...UNDERBARA effekter. Doodlingen ni ser har jag fixat med mina nya Uni-Ball pennor, svart och vit.

Det var allt från mig för idag!

Glöm inte att "GILLA" Pysseltagen på Facebook

Mija

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar