fredag 4 maj 2012

Att våga lite mer

Jag var på träffen i Örkelljunga i lördags och kände mig
 riktigt ompysslad bland alla glada scrappare.
Tack för en härlig dag Inger och Anna-Lena och alla ni
hade till hjälp för att ge oss så mkt skaparlust och glädje!
Jag blev inspirerad av Mijas demo med massor av
färg och olika media.
Jag hade glädjen att få sitta brevid henne och hon fick
 mig att våga lite mer.
Till en av utmaningarna hade vi fått ett kit som man helst
skulle använda allt av eller i alla fall ngt av allt.
 Man fick inte lägga till ngt annat än färger och
foto men fick använda stämplar och dies/kantstansar.
Så här blev min LO


Mija brukar använda flera olika kantstansar runt sina sidor.
Jag valde två som jag använde på några ställen runt min
LO. Martha Stewart och EK Success. Kul effekt!
En rosett av Seam binding band infärgat med Distress Stain
Rusty Hinge.


En metallblomma och en charm följde med i kitet men tyvärr
i silver och det tyckte jag inte passade in. Hade inga Alco Inks
med mig men fick låna en Promaker penna av en snäll tjej
och det funkade perfekt!!

På bilden ovan och under syns två av hörnen på LOn.
Jag hade en chipboard blomma som jag använde som mask
och mistade över med Distress refill blandning Dried Marigold
och Brushed Corduroy. Lyfte upp blomman och vände den
sedan och använde den som stämpel (oxå tips av Mija:)
En stencil m prickar som jag färgade in med Distress Peeled Paint.
Röd akrylfärg på en bit wellpapp stämplat med.
Sedan några "splash" med Distress Stain Rusty Hinge och
Picket Fence.
Till sist fick jag låna en härlig textstämpel av Mija som jag stämplade
över med svart Staz On dyna.

Härliga mönsterpapper i kitet. Jag lät några fyrkanter
vara så stora som de var och några skar jag lite mindre.
La fyrkanterna på diagonalen under fotot.
Lite ljusgul tyll följde med som jag färgade ljusorange.
Sen gjorde jag en stoooor blomma. Färgade in pappret (samma
som bakgrunden) med Distress Stain Rusty Hinge och Crushed Olive.
En färg på vardera sida. Stämplade några blommor för att få
mönster med grön Distress Dyna. Stansade ut några stora
blommor som jag vek och klistade ihop
Brevid blomman så syns också att jag använt min nya
favoritdie från Magnolia, Edwin Lace!


En riktigt rolig utmaning!
Och även om jag har långt till Mijas fantastiska Art Journal
sidor så har jag i alla fall vågat ta ett steg på vägen och
utmanat mig själv att inte tänka så mkt utan bara göra!
Kram och Trevlig Helg!
Linda

7 kommentarer:

  1. Eva-Mari Karlsson5 maj 2012 kl. 08:58

    Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin LO.
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Det blev jättebra! Jag är nog en sån som inte vågar. Men ska försöka mig på att använda kantstansar så där lite ojämnt någon gång...tror jag.

    Sofie

    SvaraRadera
  4. gillar idén med kantstansen men även splashen, något att prova på.

    Petra

    SvaraRadera
  5. Kantstansar på kanterna... ja, det låter ju självklart, men något jag aldrig provat på en LO. Tack för spännande tips!

    Och du... din LO blev ju jätteläcker!

    SvaraRadera
  6. Men så läcker den blev!! jag är så stolt att jag inspirerade dig att släppa loss! UNDERRBART härlig LO!

    SvaraRadera
  7. Linda Kindberg7 maj 2012 kl. 18:15

    Tack för alla goa kommentarer :) !
    Kram

    SvaraRadera