lördag 5 maj 2012

Album, tags och färg splatter...

Hej!

Förra helgen var det träff i Örkelljunga och jag kom ditt på eftermiddagen efter jobb. Det blev några timmars härligt prat och jag han pyssla lite;)))

Jag har köpt en av dom nya diesen från Tim Holtz, den som blir en påse. Med min nya dies i högsta hug stansade jag, vek och klistrade påsar;)

Jag han ju inte göra klart mitt lilla projekt då, men har nu;)
Det blev ett Pås/tags album! ca 15x 8,5 cm


 Jag hade lite färdiga chipboard covers från Bind- It-All som jag skar till i lagom storlek. Lite tissue tape som har fått ett lager Mod Podge som skydd. Sen var det till att plasta in hobbybordet med omgivning;) Har använt akrylfärg som jag blandat med lite vatten för att göra den lite tunnare och splatt-vänligare;) Stänkte färg på både fram- och baksida av albumet.


Mina egengjorda rosor! Har använt kotte disen från Timsan. Stansat, stämplat noter och distressat. Sen har jag rullat och format.  Även dessa har jag splattat!


Lite mer rosor! Bladen är stansade i Kraft papper. Två olika Martha Stewart punchar! En av alla fantastiska färdiga chipboard former, finns några underbara "foto" ramar att altra, kolla under chipboards.


Lite sidobilder!

Papperna som påsarna är dekorerade med kommer från Prima block, Botanical som kom förra året. Påsarna blir ca 7.5 x10 cm så dom är också kanon att använda i lite större album eller på LO:s.



Lite närmare bild på påsarna!


Tagsen har jag gjort i lagom storlek av cardstock. Distressat hela tagen, målat ett tunt lager Mod Podge som skydd för distressen. Sen har jag stämplat med Archival ink. Torkat! Sen har jag splattat tagsen.

Både fram och baksida fick samma behandling.


En liten "close-up" på en av tagsen. Alla tagsen är helt olika, men samma stämplar.


Baksidan på albumet har fått samma behandling som framsidan! Jag har även rubbat på lite wax på fram- och baksidan för lite lyster. Älskar Inka Gold waxet, det torkar på ett helt annat sätt och kladadar inte lika mycket;)

Till alla påsarna och pärmarna har jag använt Eyelets/öljett. Jag tröttnade ett tag på att använda eyelets;( Det var innan jag hittade Crop-a-dile. Det kan tyckas att dom är lite större och klumpiga, men åh vad lätt man gör både håll och sätter eyleten/öljetten. Nu är det kul igen! Både den stora och den lilla bor nummera hemma hos mej.

Till tagsen har jag använt beige Semi binding som jag färgat med Jonas, vit, för glimmret, Pysseltagens egen mist som är kanon. För att få det lite gamla utseendet har jag även tagit lite brun glimmer mist.

Material använt;)

Tim Holtz/Kotte Dies
Tim Holtz/Tissue Tape
Mod Podge matt
Stämplar;) Glitz(Ga sett), Timsan även arket med små fjärillar och sy tillbehör, slut.
Pysseltagens Mist Jonas
Glimmer Mist Brun
Crop-a-dile Stor och Liten

Hoppas ni får en underbar scrapy dag;)

Kram

Erika

20 kommentarer:

  1. Så fint det är, ska genast göra de fina rosorna som du gjort. / Hanna

    SvaraRadera
  2. Men jösses vad fint!!! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad läckert! Nu fick man ny inspiration igen.
    Tack

    SvaraRadera
  4. Så generöst att ni har fraktfritt :)
    /Pernilla (via Petra)

    SvaraRadera
  5. Fint album! Smart att göra rosor av THs kottedie... jag har ju suktat efter en sån, kanske ska jag göra slag i saken nu. De blev jättefina! Tack för bra tips.
    /Katarina

    SvaraRadera
  6. Härligt kladdigt.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Du gör så fina saker Erika, man får alltid så mycket inspiration av dig, tack för tipset med blommor av kottdiesen.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  8. Vackra rosor, snällt med fraktfritt, det tackar jag för.

    SvaraRadera
  9. Gud så snyggt!!!! Och rosorna är ju bara sååå läckra! Tack för inspirationen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Det var super kul att kika in se ditt härliga album och givetvis vill man genast ha denna härliga pås die :-)

    SvaraRadera
  11. Vilket fint album! och tack för fraktfritt! Kottediesen äger jag ,blir så fina rosor av den:

    SvaraRadera
  12. Vilken superdies, nu blir jag sugen att köpa den också :) Albumet är kanonfint!!!!
    Tack för fraktfritt!!!! Ha en fortsatt fin helg!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  13. Åhh, verkligen fint album. Fina färger, fjärilar är min favoritdekoration.

    SvaraRadera
  14. Här hittar man alltid en massa tips och ideér. Är ofta här och kollar in nya tekniker och prylar.Jag passar också på att Tacka! för fraktfritt idag.
    Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt fint album! Läckert med färgsplasharna på rosorna!

    SvaraRadera
  16. Jättefint album, likaså rosorna!!!

    Kram Anna/Dec74

    SvaraRadera
  17. Nya tips o tackar för Fraktfritt
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Väldigt snyggt! Jag har varit lit sygen på kotte-diesen och nu när jag ser hur snygga rosor man kan göra också... Ja då är det bara ut och leta!!! Splasharna blev ju väldigt läckra också!

    SvaraRadera