lördag 29 maj 2010

Fjärilar, fjärilar fjärilar!!!

Jag kan helt klart säga att så fort Inger får hem Mariposa Paper pad igen, så ska jag se till att få mina tassar på en sån!!! Det är hur många läckra papper som helst i det blocket!!! Många fiiiina med fjärilar :)

Idag tänkte jag bjuda er på ett kort jag skapat med papper från det blocket...


Basen är beige cardstock, och så ett papper från (Paper Pad:en då) med chalkade och rivna kanter. Stämpelmotivet är från Inkido (och bara såååå fint!!), och jag har stämplat med distressdynaakvarellpapper och så embossat alltihopa. Sist så gnuggade jag in lite olika distressfärger.



En ljusgul primaros och så några små söta blommor i starkt rosa. Jag har klippt till små runda cirklar av crispyband och lagt mellan den vita blomman och de små rosorna. En kul detalj tycker jag :)


Så när man öppnar kortet får man en glad överraskning!

Det är ett så kallat spiralkort. En variant på pop-up kort. På spiralen har jag fäst fjärilar som jag stansat ut med min Martha Stewart punch. Läckert eller hur?

I nedre hörnet finns en ruta (utstansad med spellbinders) att skriva i också.



På en av fjärilarna har lackat med ett tjockt lager 3D-lack, en stoooor favorit!



På den här fjärilen i mitten har jag lagt ett lager med glitterlim och så 3D-lack ovanpå, hihi...
Nu ska jag bara ta det lite lugnt och njuta av lördagen!
Kramisar
BellaMio

1 kommentar:

  1. Så himla läckert! Fattar ej varifrån du får all din inspiration....Amazing...
    Kram Susanne

    SvaraRadera