lördag 15 maj 2010

Premiär ;D och bebiskort!

Hejsan! Idag är det premiär för mig på nya bloggen och jag är sååå glad, gillar den så mycket, tycker Mio har gjort ett fantastiskt jobb med den! Du är toppen, tjejen!

Omgivningen har förärat oss med nya små bebisar att snusa på, då måste man ju göra ett snyggt kort att ge bort eller hur?

Här ett ljuvligt helt i rosa med det vackra Ladubug-papperet som jag faktiskt använde hela arket av till det här kortet, jag älskar när korten är tjocka av mycket papper! Båda stämplarna står som tillfälligt slut i butiken men jag hoppas förstås de kommer in igen, för i alla fall den söta lilla sovande bebisen är en av mina absoluta favoriter. Inkido gör ju massor av användbara textstämplar som man inte kan få för många av. Jag stämplade textstämpeln med Walnut stain och embossade med clearpulver.

Bruna fina blad från Prima och så en stor tyllros (just den rosa var slut men det finns ju andra fina färger!) och några mindre rosor (jag hade cremefärgade med stickles på men det finns ju så många andra användbara färger!)! Bling is the thing!


Här ett kort med de helt underbara Maja design-papperen som jag haft lite svårt att skära i för de är sååå fina. Men så vet jag ju att det hela tiden kommer nya fina papper så det vara bara att ta fram skärmaskinen och sätta igång. Här gjorde jag ett z-folded card. Jag använde samma stämplar som ovan men papperen är:
Crea Diem förlåta och Crea Diem Sin lyckas smed.
Gula minirosor med några av de fina Primabladen som enda dekoration.
Vad är ett kort utan pärlor?

Kram på er därute!

/Cath.

1 kommentar:

  1. Ljuvligt söta båda två! Stämpeln är verkligen jättegullig!
    Kram/Eva

    SvaraRadera