fredag 21 maj 2010

Kort med ficka!

Under en av alla mina bloggrundor så snubblade jag över ett kort med en lite ficka på. Det var jag ju bara tvungen att prova!!

Eftersom jag fått så himla läckra papper av Inger så passade jag på att använda mig av dem...

Så här blev det:


Härligt våriga färger, gillar kombinationen av det gröna i bandet och blommorna och det orange/korallfärgade pappret. Himla läckert! Kortbasen är vit cardstock. Helt klart det cardstock som jag använder mest!


Öppnar man fickan så finns där en liten godbit till mottagaren och en liten hälsning oxå! Stämpeln kommer från Bildmålarna. Så söööt...


Som dekoration på fickan har jag stansat ut de läckra gångjärnen från Tim Holtz diesen i svart cardstock och hålen har jag fyllt med svart Pearl Maker. En utstansad fjäril tyckte jag passade bra till. Jag gick lös ordentligt med glitterlim på den, passade bra till det glittriga pappret tycker jag. En liten stämpel från Inkadinkado fick också plats (slut i shoppen tyvärr).


Blommor måste jag ju bara ha med :) Det går ju bara inte att skippa dem, hihi... De gröna kommer från Prima, fast är egentligen vita, men jag sprayade dem med Glimmer Mist! Läckert som sjutton och det glimmar såååå fiiiint om dem. Passade bra med vita blommor i mitten oxå.
Jag verkar ha en massa idéer just nu, men jag väntar på foton som jag beställt för jag är såååå sugen på en LO nu!
Kramisar
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Vilket jättefint kort. Och så kul med den lilla fickan och en after eight som överraskning. Trevligt.
    Kram
    Petra

    SvaraRadera
  2. Ohh, vad det var gulligt, sånt vill jag också göra, var hittar man beskrivningen till fickan?
    kramar annette

    SvaraRadera
  3. Å så läckert kort! Och härligt med en sån godbit i!

    SvaraRadera