söndag 2 maj 2010

Ett kort och en liten resväska...

Jag har hunnit pyssla en hel del på sistone. Såååå rooooligt!! Det går liksom i vågor, ibland hinner man massor och ibland hinner jag bara med ett kort på flera dar...

Först ut vill jag visa er ett kort med en av de nya läckra stämplarna från Greeting Farm som kommit in i shopen! Är du sugen får du skynda dig för de försvinner snabbt, hihi...


Visst är hon söt tjejen!!! Stort hårburr och söta rosetter. ME LIKE :)

Jag har färglagt henne med Tombows på akvarellpapper. Jag duttade med distress (milled lavander) och borste runt motivet för att få lite skugga runt. Sist chalkade jag kanterna för lite mer djup.

Kanten på kortet är stansat med Tim Holtz dies från Sizzix. Som jag älskar dem!! Måste helt klart investera i fler. Det ger verkligen kortet en liten tvist :)

En stor härligt röd ros, en tyllros och en vit körsbärsblomma. Två av de läckra pins:en fick oxå plats.


Den här fjärilen är min senaste förälskelse!!! Det är en punch från Martha Stewart och jag bara älskar den!!! Här har jag stansat ut den i ett notpapper och chalkat kanterna. När jag väl limmat fast den så duttade jag på lite glitterlim oxå.

Det här vackra låset kommer från en av de läckra Tm Holtz-diesen från Sizzix. Jag har stansat ut i grungepaper och sedan målat med en metallicfärgad Crackle Paint. Sist så la jag ett tjockt lager med 3D-lack ovan på.

Övrigt material som jag använt:
Vit Cardstock
Orange papper är baksidan på ett papper från Bo Bunny
Grått papper är från Maja Design
En liten bit av ett Prima-papper
Vit spets
Mini Paper clip
Chalk
Pearl maker i hörnen

Ja sen raskt vidare till nästa alster!!!
Världens sötaste lilla resväska!!! Är den inte gullig? Det är en av sizzix dies och jag är hel såld på den. Tror jag har gjort 7 eller 8 stycken alla redan, hihi...

Just den här har jag stansat ut i ett av Primas vackra papper. Chalkat kanterna, och stansat ut en tag som jag har knutit fast i handtagen med ett organza-band. På tagen skriver jag något när jag ska ge bort den. Kanske full med gotter eller kanske någon liten pysselsak!


Lite rosor och en snutt spets som dekoration.


Och så här ser den ut på baksidan. Jag limmade fast ett vackert band runt om oxå.

Jaha... Det var väl allt jag hade att bjuda på idag... Men jag har faktiskt fler alster färdiga, men de kommer i veckan!

Kramis
BellaMio

1 kommentar:

  1. snyggt, snyggt, snyggt... o jag som älskar tgf blir helt betagen av det vackra kortet!!!!1

    SvaraRadera