tisdag 11 maj 2010

Kommentera och ett litet klänningskort!

Oj så många besökare vi haft här i vår nya blogg!!! TACK för alla goa kommentarer!!! De värmer gott ska ni veta...

Vi har fått några mail om hur man går till väga för att lämna en kommentar, så jag ska försöka förklara:
Under varje inlägg står det en siffra och sedan kommentarer... Ex 5 kommentarer alt. kommentera om du är först!
Klicka på den texten så kommer du till kommentarsfönstret. Nu kan du skriva din kommentar i textfältet.

Sen finns det lite olika val man kan göra.
1: Konto i Google - Detta väljer man om man har ett konto hos Google eller kanske en blogg hos Blogger/Blogspot.
2: Open ID - Vet faktiskt inte vad detta valet gör, men jag tippar på att det är för dem som ha en blogg hos andra kända blogplattformer. Ex Wordpress
3: Namn/url - Det här valet ska du använda om du inte har ett konto hos Google men vill lämna en liten kommentar till oss. Du kan själv fylla i ditt namn och har du en blogg eller websida så kan du fylla i den oxå, så hittar vi till dig!
4: Anonym - Tja, vill du inte att någon ska veta vem du är så välj det här alternativet...
Lätt som en plätt! Är något fortfarande oklart? Fråga på!!

Och så till mitt lilla kort:
Är det inte världens sötaste?? Fick mallen av min goa vän Ingrid och jag var ju så klart bara tvungen att testa!!
Jag har använt papper från läckra Maja Design, tyvärr är just detta pappret slut i butiken, men det finns mååååånga andra fina!
Längst ner på fållen har jag limmat dit en bit rickrackband oxå.
På fickan har jag limmat fast en bit spets och arangerat en liten blombukett som sticker upp.
Här i halsen har jag använt mig av samma spets och så har jag gjort ett litet halsband av en charm.

Viker man upp förklädet så finns där plats att skriva en liten hälsning :)


Blommorna är egentligen spets som säljs på metervara, fast just här tyckte jag det passade att klippa till två stycken och så limmade jag dit en rosa akryldroppe i mitten på varje blomma.


Här är mallen till klänningen, bara att klicka på bilden och sedan välja spara. Skriv sen ut den på ett A4. Jag kan tyvärr inte hitta fickan, men det är ju inte så svårt att rita en själv.

 Lycka till!


Kramar till er alla!
BellaMio

8 kommentarer:

  1. Oj vilket snyggt kort! Du får mer än gärna dela med dig av mallen ;-) Snygg blogg ni blivit med dessutom! Härligt!

    SvaraRadera
  2. Alltså, det var det sötaste,finaste,gulligaste klänningskort jag sett. Helt OTROLIGT!
    Kram//Y

    SvaraRadera
  3. Finfint kort! Ursnygg blev bloggen också!

    SvaraRadera
  4. Åååhh vad fint....
    Snälla lägg ut denna fina mall till oss som slaviskt följer er roliga blogg

    SvaraRadera
  5. Grattis o lycka till med nya bloggen, Oh vilket fint klänningskort,så gulligt.
    Hälsningar Annette S

    SvaraRadera
  6. Ljuvligt!!!

    Kram
    Sussie

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig blogg ni har fått till. Snälla lägg ut mall till ditt klänningskort. Den vabara så otroligt söt. Ska hem och försöka utan mall, kaninte vänta:)
    Tack
    /Helena

    SvaraRadera
  8. Nämen guuu så sött klänning kort :)

    Kram Gurkiss

    SvaraRadera