tisdag 1 november 2011

November månads utmaning!

Hej! Ja, då var det dags att presentera november månads utmaning! Ni minns cliffhangern va? Mina små lådor. Jag gjorde 24 stycken och jag antar att ni vet vad det betyder?

Jo, november månads utmaning är att altra en adventskalender av något slag. Ni behöver inte alls göra lådor som jag, kanske har ni en annan idé, det är bara att gnugga era alter-knölar och sätta fart, ni har en månad på er från och med nu. Mejla in max tre bilder på ert bidrag (förminskade till ca 600 pixlar) till pysseltagen.blogg@live.se senast 23.59 den 30 november.
Övriga tävlingsregler läser du mer om HÄR!
Kom ihåg att ditt bidrag du mejlar in hit ska vara endast till denna tävling. Jag vet ju att Allt Om Scrap också har en likadan utmaning (men då hade jag redan bestämt novemberutmaningen hit när jag läste det ;D) och jag kommer hålla lite koll på vad som kommer in. Men ska du göra två kalendrar så är det ju alldeles utmärkt, då kan du delta i båda (fast med olika).
Nu ser jag och DT-kollegorna fram med stor spänning emot att få se era fantastiska skapelser här i bloggen!

Här kommer då min, inte så fantastisk kanske men speciell ;). Lite sned och vind blev den men det var i alla fall den första jag gjorde. Vi får se hur nästa blir, jag måste ju göra en till, så att båda mina yngsta får varsin. Till mina tre äldsta har jag nämligen broderat adventskalendrar. Men nu var det länge sen jag orkade brodera, har ju hittat en annan skojig hobby =D.

Siffrorna fattas, ser jag nu, tur jag har tid på mig att fixa klart. Ni ser vilka underbara papper jag har använt va? Pions Väntan på tomten II. Jag har bland annat använt Stjärnhimmel, Juldikt,  Vinterfågel och Vinterlek.

Alla papper har jag limmat med Scrappy Glue (om jag nån gång förmodat hamnar på en öde ö ska jag ha en flaska Scrappy Glue i fickan, man kan nog inte överleva utan den tror jag!)


Diverse dekorationer som jag fiskade upp ur min DT-låda, bland annat vitt band, metalldekorationer, vita smårosor, underbara grankvistar, rhinestones, vita rosor och inte att förglömma de fina bradsen med ringar som man drar ut de små lådorna med.

Jag har chalkat med Vintage Photo. Locket och botten har jag gjort av kartongen från flingpaketen jag alltid sparar.



Ni har väl inte missat alla fantastiska charms som finns i Pysseltagens sortiment, kan man få för många? Nä, jag tror inte det...
Den här lilla tomten är underbar tycker jag!


Sådär, det var allt för idag!
Nu ska jag pyssla vidare på min andra kalender och jag  hoppas att ni kavlar upp ärmarna ute vid era pysselbord också!

Kramar i massor!

Cath.


8 kommentarer:

  1. Hej. Kunde inte lämna sidan utan att ge en liten kommentar. Å, vilken underbar kalender. Helt ljuvlig! /Kram Malin (vasklycka)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kalender:)Fina färger.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gjorde en ifjol som blev mycket uppskattad. Den var inte lika fin som din.. denna var helt underbar!

    SvaraRadera
  4. Underbar!!! Måste nog också prova mig på en sådan!

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt fin kalender!!
    //mia

    SvaraRadera
  6. Denna var ju helt underbar!! tack för inspirationen!!

    SvaraRadera