onsdag 9 november 2011

Scrappa din pappa!

Hej!
Ja, vi har ju tema Fars dag den här veckan. Jag bestämde mig för att scrappa min pappa. Det har jag aldrig gjort. Just i år är det 25 år sedan han dog, 59 år gammal, och det kändes på nåt sätt riktigt att lyfta upp. Mina föräldrar har aldrig varit några fotofantaster men mina äldre bröder fotade en del så jag har lite bilder från det jag var liten i alla fall. Det här fotot är om jag bedömer det rätt ganska precis 40 år gammalt, jag ser ut att vara 2 år på bilden. 

Och ja, jag har faktiskt scrappat originalfotot här. Men innan jag scrappade det så skannade jag in det. Jag har ju inga negativ så jag antar att jag får spendera en dag eller två med att just scanna in gamla bilder för att bevara dem.


Papperen jag har använt är underbara julpapper från Crate. De är inte superjuliga så det går ju att använda dem till vanliga layouter också förstås. 

Formatet jag har scrappat i är 12x6, ett format som kom just när jag började scrappa men som jag tror inte blev en sån jättehit. Jag har inte sett såna album på flera år. Men jag har ett album och det är kul att scrappa i annat format än 12x12 ibland. Det är en utmaning att scrappa avlångt ;D.

En close-up på blom-klustret.
Den här charmen är så fin, älskar den och tyckte den passade bra just här :D!

Jag har använt:
Papper:
Svart cardstock, Crate Paper Peppermint collection; Snow Globe, Wintergreen och Candy cane.
Dekorationer:
Dies/stansar:
Himalayan snowflake, Tim Holtz Alterations Tattered flowers, Tim Holtz alfabet Upon a time.

Kanske har jag inspirerat att scrappa era pappor nu till fars dag, eller era barns pappor kanske?!

Önskar er en fortsatt trevlig onsdag!

Kramar, Cath.

3 kommentarer:

  1. Jättefin LO och foto , Cath!! Kul med annorlunda format också! ( Och jippi, äntligen fungerar det för mig att lämna kommentarer i bloggen igen !! :) )

    SvaraRadera
  2. Superfin LO, gillar den skarpt! Du har verkligen fått fram en härlig känsla i den.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart man blir inspirerad av en så fin LO. Pappor är viktiga och värda att lyftas fram.

    SvaraRadera