tisdag 29 november 2011

Julkort med annorlunda vikning...

Jag har provat ett kort med en annorlunda vikning :) Jag tycker alltid det är så roligt att prova nya vikningar och den här gillade jag så den kommer det blir fler kort med!

 Så här blev kortet!!!

Jag har använt Craft Cardstock som bas och så papper från Lost & Found Christmas Paper Pad. Sååååå fina papper :)
Den vackra julstämpeln från RoxStamps och så en fin blomma, sen var kortet klart!! Även om det tog mig nästan en hel dag, hahah, jag är en såååå långsam scrappare!!


 Rosetten sitter i en tag man kan dra upp, och vill man så kan man ju ha en extra hälsning där, eller varför inte ett foto?



 Här är då den extra vikningen som jag pratar om...

Egentligen skulle det vara två såna här paneler, en på varje sida, men jag tyckte det blev finare så här:)




Utstansade julstjärnor och så lite metall och bling för att förhöja lite extra...

På bilden kan man se att jag både har ruggat kanterna på pappret samt sytt på symaskin runt om. Ger en fin effekt, även om jag är alldeles för lat för att göra det oftare, hihi...




Och här är insidan...

Jag stansade ut precis samma paneler som på framsidan och limmade fast dem på exakt samma ställe (fast på insidan då ju så klart) så de inte syns när man har kortet stängt.


Övrigt material:
Spellbinders
Band
Tag-dies
Stickles på snöstjärnorna
Vit cardstock
Brads
Öljett till tagen
Spets på framsidan under blomman
Akvarellpapper till blomman
Mist till blomman
Distress Ink Pad - Vintage Photo till kanterna



Det var allt jag hade att bjuda på idag, men jag är tillbaka på torsdag för då är det min tur att visa Tips & Trix och då blir det en kortvikning!!


Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Men åhh så vackert och så läckert med denna vikningen.... Ha det så gott!!!
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vikning och underbart kort!
    Kramar

    SvaraRadera