söndag 13 november 2011

Min dag - Eva Molnar Broander




Här kommer en hälsning................... från mig. Ni har väl alla lite till mans råkat ut för att en
slumpartad händelse växer, och kan bli till något stort i var och ens liv. Det kan jag
skriva under på att en händelse gjorde, inte bara en, men det är är en enda som
jag nu vill berätta om.


En högsommardag 2010 klev jag över tröskeln till en bokhandel, bokmal som jag är.
Där, inne i ett hörn, växte mitt intresse för något okänt. Papper, små föremål, en färgprakt
jag inte kunde motstå. Scapbooking upplyste mig den observanta expediten. Inte fanns
det utrymme för böcker den dagen inte. Skyndade mig hem för att läsa vad som fanns i
ämnet på internet. Jag blev fast och när jag blir verkligt intresserad av något så blir jag
det med råge. Eftersom jag är musikintresserad så föll genast valet på vad jag ville göra
med min nya hobby. Jag har inriktat mig på att göra biografiska album och tavlor till artister
jag känner men även andra vars konserter jag besöker. Det största jag hittils har scrappat
är Rockens Historia om 30 album.  Det kan ju vara lite kuriosa för Pysseltagen att delar av deras material finns utomlands hemma hos Woody Allen
som inte bara är en skådespelare utan spelar klarinett med sitt band, Bill Wyman fd Rolling Stones
och Joan Baez.


Scrapbooking är inte bara en rolig hobby utan den är gynnsam för hälsan. Man blir lugnare, mer
fokuserad och stressen rinner av. 


Jag börjar känna mig lite ensam på min kammare efter mitt första ensamma år som scrappare.
Har aldrig varit på en mässa eller en träff ännu. Det här är ett roligt inslag att få vara med
som en gäst denna söndag.


Lite händelser sker dock utanför min vrå. Jag har nyligen haft en utställning. Nästa sommar
kommer jag att delta på en samlingsutställning på Liljevalchs konsthall i Stockholm. Jag ska
dekorera ett jättelöv på 50x 80 cm vikt max 10 kg. 


Arbetar även med ett större långsiktigt arbete, i form av en bok om 60-talet. Text som jag
väver in med scrapbooking teknik och miniatyrmakeri från docksskåps världen. Den är precis
påbörjad.


Man kan inte göra annat än att konstatera att min ingivelse att besöka bokhandeln förra året förde med sig något in i mitt liv.


Lev väl
Eva Molnar Broander



Bildkavalkad: 


1:


 2:




3:



4:




5:
 
 
 
 TACK Eva för att du ville visa upp dina underbara och 
kreativa alster hos oss!!! Det är en förmån och en ära.
 

6 kommentarer:

  1. Va kul att få se lite alster från dig Eva. Kul och inspererande. Lycka till med dina utställningar.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Underbara alster väääldigt inspirerande.
    Lycka till med utställningarna.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Tack Eva för att du delar med dig av dina inspirerande alster! Lycka till med utställningarna!
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Vilka jätte fina alster du gjort :D
    Tack för du delar med dig

    SvaraRadera
  5. Hej och Tack för du fina kommentarerna.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. Jätteroligt att få se dina fina alster. Det syns att du är konstnär och du har verkligen hittat en egen stil. Lycka till med alla dina projekt! Tack för inspirationen!
    Kram

    SvaraRadera