onsdag 16 november 2011

Ett cardstock, lite mönsterpapper och en skiss = 3 julkort!


Hej på er!

Japp, där fick ni mitt recept som jag använde. Ibland när man ska göra mycket av något, som till exempel julkort som i alla fall jag gör ett helt lass av (så att alla som jag vill ska få ett handgjort julkort får det) så är det lätt att ens idéer tryter.
Då brukar jag surfa runt och leta idéer, en sida jag gärna återkommer till är Kortskissen där jag i det här fallet har tolkat just veckans skiss, skiss # 152.
Jag utgick från ett cardstock och så de papper som jag hade från Crate, de är helt ljuvliga tycker jag, så härliga färger. Här ser ni vad jag utgick från:

Papperen från Crate heter: Candy CaneWintergreen och Snow Globe.

 Här är alla mina tre kort där jag utgått från samma skiss:
 Och sen ett efter ett:







 Här den fina stämpeln från Rox Stamps, också en av mina favoriter, en bit vit spets, ett rött smalt sidenband från gömmorna, en metalldeko och en liten röd ros.



Och så ser ni att jag har arbetat med symaskinen. Det ger en härlig effekt tycker jag. 

Lycka till i era julkortsverkstäder!

Kramar, Cath.

2 kommentarer:

  1. Så fina kort. Blir det där lilla extra med symaskinen. Ska nog se om jag kan testa detta:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Wow! Jättesnygga alla tre!
    Kram

    SvaraRadera