fredag 15 juni 2012

Sommartags

En hel hög sommartags har jag gjort istället för kort till
fröknarnas blommor!
Har använt härliga färger i Distress Stains och en massa
stämplar:)
Jag har använt färdiga tags från Ranger- perfekta till det här-
man kan ju tro de är gjorda för detta;)) !


                                     Först sprayade jag med vatten och färgade sen in de med
                                    Distress Stains: Wild Honey, Rusty Hinge, Broken China
och Crushed Olive. Torkade med värmepistol/embossingfön.
Lite mer vatten och en runda färg igen där jag tyckte det
behövdes. Torkade igen. Några vattendroppar stänkte jag
och torkade igen. Sedan några splash med Distress Stain
Picket Fence gn att "slå" färgburken mot tagen. Jag
färgade även in en textstämpel(I denna ljuva sommartid
 från Inkido) med Picket Fence och
 stämplade. Torkade igen.
Här en närbild där man tydligt ser det vita stämpeltrycket
och splash-arna!


Sedan har jag stämplat med svart dyna Archival Ink
div. härliga somriga stämplar.
Klöverblomman, bladen och fjärilen från egna lådan
 Clearstamps från Penny Black,
Chicken Wire clearstamp från Kaisercraft

Runt kanten inkat med Distress Black Soot.
Text med Dymo-maskin.


Baksidorna blir ju lite smått "missfärgade" men det tycker jag
inte gör ngt. Färgade in de lite med Distresser och stämplade
med samma textstämpel som framsidan fast med svart färg.


Några härliga organzaband, bl.a den här tvåfärgade
och den här.

I går var sista skoldagen för ett av mina barn och därmed har
nu alla mina barn sommarlov och är såå lyckliga!
Därför vill jag passa på att önska alla ett riktigt skönt
 Sommarloooov!

Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar