måndag 18 juni 2012

4 snabba...



...kort som man nog verkligen kan kalla "clean and simple" blev det härom dagen. Kände för att stämpla lite hejvilt och behövde också fylla på förrådet med lite neutrala "bra att ha-kort" som också är möjliga att klämma ner i ett kuvert vid behov :)...

Först ett där jag tog en halvfärdig bakgrund gjord med distress stains ( brukar göra ett gäng när jag ändå håller på och spara till lämpliga tillfällen). Stämplat med Remnants - Tim Holtz Cling Rubber Stamp Set, texten med Faded jeans som jag clearembossat och luftballongen med svart Archival Ink. Kugghjulsstämpel från egna gömmor i kanterna, och text från Warehouse District - Tim Holtz Large Cling Rubber Stamp Set,  stämplad på Journaling Ticket - Tim Holtz idea-ology . 



Sen testade jag en ny bakgrundsteknik som jag såg hos Splitcoast Stampers, där man byger upp lager av färg, från ljus till mörk och mellan varje lager sprätter/ stänker man på maskeringsvätska för att bevara fläckar av ljusare färg... blev ingen riktig hit för min del, maskeringsvätska har ganska lång torktid och är klistrig att jobba med... och resulatatet... ganska lite effekt för arbetsinsatsen :) ... Så här blev det i alla fall med distresser Tumbled Glass, Broken China, Faded Jeans och Chipped Saphire:


Spiralen är från ett Craft Stampers Magazine, följer en liten fiffig stämpel med varje nummer, ofta riktigt användbar.

Även nästa bakgrund är gjord med denna teknik fast i gulgrönt, nya Squeezed Lemon, Crushed Olive, Peeled Paint och Forest Moss:


Även denna husstämpel kommer från Craft Stampers. Textstämpeln har länge samlat damm i min byrålåda...
Detta är också första trevande försöket med mina nya underbara PAN PASTELS som äntligen flyttat hem till mig!! ( huset är färglagt med dem och en tops)

Så här ser dom ut ( inte några basfärger kanske men visst är dom läckra :) ?!) och där finns även några infärgningssvampar ( superbra att få stora jämna ytor med) och en fixativspray som behövs för att färgen inte ska smeta av sig.




 Detta är en bakgrund helt gjord med Pan Pastels, där jag sen stämplat lite vegetation med Svart Archival Ink:


Också dessa blommor kommer från en Craft Stampertidning, har färglagt dem och fjärilen med PanPastels och tops.  Textstämpel från ett TH-set. 

Nu tar jag lite semester från bloggande, kommer vara på resande fot i några veckor, HELT UTAN PYSSELSAKER!!! Hur ska det gå?! :)

Ha en härlig vecka och en riktigt TREVLIG MIDSOMMAR så ses vi nån gång i juli igen :)!

KRAM!
Eva

, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar