tisdag 12 juni 2012

Läcker ask!

Jag har provat något superkul! Nämligen Beeswax!!

Av en sån här ask (nästan, min var rektangulär i stället):
Blev det så här:

 Coolt eller hur??!!

Jag har som sagt använt Beeswax tillsammans med fina bilder från böcker och tidningar, samt Perfect Pearls.


En nyckel från Tim Holtz och en gammal knapp som jag fyndat på loppis.


 Runt om asken har jag fäst boksidor rivna i småbitar och sedan har jag använt en mask för att ge lite mönster och så olika vax för fin färg :)

I de nedre hörnen har jag limmat fast metallhörn oxå. Gillar känslan det ger asken :)



 På den här närbilden ser man tydligt att jag har lagt wax i övre kanten och sedan vickat på asken så waxet har runnit , gillar effekten!



Nyckeln från Tim Holtz med en liten kedja i oxå.


Material:
Pensel - En till waxet och en till att lägga på Perfect Pearls med.
Mask


Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vilken härlig ask du har gjort, jag gillar den jätte mycket.
    Kram Johanna.

    SvaraRadera