torsdag 4 november 2010

Kraftin´Kimmie Stamps!

Får jag presentera för er...

RAYCHEL!!! :




En kaxig brud med attityd och en i raden av helt underbara stämplar från Kraftin´Kimmie Stamps som just har landat i butiken- ni har väl inte missat dem?!

Jag tycker ibland det är svårt att hitta snygga, lite roliga "vuxenstämplar" men de här är precis i min smak. Konstnären som skapat Raychel och hennes kompisar heter Annie Rodrigue, googla gärna på henne och kolla in hennes härliga, fantasifulla och humoristiska figurer som ofta har förankring i sagovärlden....

Idag fick i alla fall Raychel pryda en presentpåse, det är ju alltid bra att ha på lager... Blev inspirerad av de fina påsar gäst-DT Erika visade här för ett tag sen och har använt mig av Caths utmärkta tutorial ( fast jag har använt ett helt CS):


Färglagt med distressrefillers. Textstämpeln medföljer, här embossad med svartglitter. Och baksidan...:



Stora blomman är gjord av kaffefilter och TH dies Tattered Florals, glimmermistat med Candy Apple Red
Sen retroblommor av olika varianter som blivit över sen tidigare :) med glitter, Crackle Accents mm. Stora bladet är av akvarellpapper, också en TH dies Tattered leaves. Har använt präglingsverktyg för att få lite "lövstruktur" . Distressat och glimmermistat.

Övrigt material:
Mörkgrå och röd CS Bazzill Canvas
Kantstans MS Heart Lace
svart band
Röda bär
Spellbinders Petite Scalloped Circle och Scalloped Hearts.


Raychel bor hos mig sen tidigare (och jag tyckte bestämt jag såg henne i shopen oxå men nu när jag skulle länka hittar jag henne inte, såg nog fel kanske ;) ) men till min lycka har hon just fått sällskap av ytterligare några precis lika coola damer, Vivienne och Suzette, som garanterat kommer att dyka upp här i bloggen så småningom. Dessutom ett par stiliga herrar, och här har vi...


CAPTAIN SCURVY!!


En tuffing med glimten i ögat, som även han hamnade på en presentpåse:



Attans ojämna rader med PearlMaker-pluttar blev det MEN det var bara mitt eget fel, kollar man på själva pluttarna så är de faktiskt alldeles jämna och runda. Har haft problem med just denna svarta Pearl Maker som blivit väldigt toppig och ful. Idag provade jag äntligen ett tips jag fick av min pysselvän Helena för ett tag sen, nämligen att stoppa Pearl Maker-tuben i en kopp med hett vatten en liten stund- och vips blev det jämna runda "pärlor". Effekten verkar dessbättre också kvarstå även sen Pearl Makern svalnat, behandlingen behöver alltså inte upprepas varje gång man ska använda den. TACK Helena! =)

Och på baksidan lite "kloka ord" av H. D. Thoreau som jag tyckte passade kaptenens självsäkra uppsyn :) ...



Första delen av citatet är handskrivet, andra delen en välbekant TH-stämpel...Den röda bakgrunden är en spillbit gjord med Alcohol Inks, vingarna också TH-stämpel från " Mini Ornates" stämplade på vellum och urklippta.

Övrigt material:
Ljusgrå, mörkgrå och röd CS Bazzill Canvas
Röda glaspärlor
MS kantstans
Spellbinders Petite Scalloped Ovals

Det var vad jag hade att bjuda på idag, önskar alla ett fortsatt skönt HÖSTLOV!

KRAM! / Eva



1 kommentar:

  1. Så läckra! Vad snyggt det blev att göra presentpåsen av en hel CS. Måste testa det! Kramar!

    SvaraRadera