söndag 21 november 2010

Julgodiskartong !

Har fått så mycket fint DT-material med jultouch av Inger så jag kommer nog helt enkelt att fortsätta dyka upp med julalster tills ni blir alldeles trötta på mig :)...sorry! Fast julkort och diverse jul-gåbortspresenter är i stort sett allt jag gör just nu, så det är bara att stå ut ; ) ...

Idag tänkte jag i alla fall visa en sorts kartong gjord enligt instruktion som finns i senaste Magnolia Ink, julnumret. Kan t ex fyllas med hemmagjort julgodis och ges till någon behövande:


Enkelt och snabbt gick det i alla fall, särskilt som jag hoppade över själva Magnolian :)...
Har använt brun CS och mönsterpapper med polkagrisar från Karen Foster( som då tyvärr verkar vara slut i shopen :( ).
God jul stämpel från RoxStamps, distressat textskylten och sen embossat med 3 lager Utee - Embossing - Clear . Lade en stund i frysen och bröt sen lite lätt åt olika håll så det blev sprickor.
Som bakgrund en Beaded Circles - Spellbinders Nestabilities med duttar av Paper-pen: gold .
Flat gardenia flowers - White som sprayats med mist av Perfect Pearls - Perfect Gold och vatten, sen fått lite Stickles - Frosted Lace
Retroblommor som klippts till lite , sprayats med Glimmer Mist Candy Apple Red och fått lite
Fired Brick Distress Stickles
Liten bit av Pärlgren - Burgundy
Mini Rosor 15mm - burgundy
Beige Crispyband
Beige Organzaband 15mm
Pearls - Chino
Guldlöv från byrålådan.

Till sist en liten närmare titt på dekorationerna:


Ha en riktigt skön söndagkväll!

Kram / Eva

2 kommentarer:

  1. Super fin, å ja som e så gotte sugen : )

    SvaraRadera
  2. Å så snyggt! Måste nog köpa den där tidningen för en sån där vill jag också göra! Kramar!

    SvaraRadera