måndag 8 november 2010

Julig godisförpackning!

Hejsan!

Inte har det väl undgått någon att jag gillar choklad? Dessutom är det trevligt att ge bort som present. Och den här förpackningen känns ju lite skojigare att ge bort än en påse, eller hur? De här små tetrorna är superenkla att göra. Den som följer min privata blogg har säkert sett dessa små tetror förut, för jag har fastnat för dem. Jag brukar göra dem i mönsterpapper men det går ju precis lika bra med cardstock.

Jag tar ett papper i stl 15x20 cm, sätter ihop dem i kortändarna, viker ihop den ena änden åt ett håll och klistrar ihop. Sedan vänder man andra änden åt motsatt håll och kommer ihåg att stoppa i det smaskiga innan man klistrar ihop även denna. Sen är det färdigt att dekorera. Hoppas nu att någon förstod min virriga förklaring....Hojta annars så kan jag förklara!

Man kan med fördel sy ihop de båda ändarna, det gjorde jag för hand på den ena nu. Det blev inte så där jätteperfekt så jag visar ingen närbild på det ;D.

De söta julblommorna tillsammans med en utstansad snöflinga och härligt julrött band och en söt charm i form av en fågel.

Älskar de fina nästan frostiga dekoratiosnbären, de passar utmärkt på julens alster.

Och så kan jag berätta att det ganska precis går i en vanlig påse Risesenkola i en sån här tetra. Det blir en och annan över till och med, så man kan provsmaka, jag menar, man måste ju kolla att det man ger bort går att äta, eller hur?

Jag har använt:
Dekorationsbär (men röda är tyvärr slut)
Röda ljuvliga pärlor (tillfälligt slut)
Det röda organzabandet verkar vara slut men
det finns ett annat fint här!
Vitt crispyband (men jag tror att just det vita är slut).

Jag tror att det var allt men om det är något ni undrar är det bara att fråga.
Jag lovar att svara så fort jag ser.

Härligt att se att det redan kommit in flera urfina bidrag till november månads utmaning! Men vi vill så klart ha flera! Och julkort behöver ni väl ett och annat?

Kram på er!

Cath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar