torsdag 22 september 2011

Tips&Trix-torsdag: Recykling!

Ja då var det min torsdag igen -upptäckte jag just. Är för närvarande tillfälligt ensamstående 3-barnsmamma och mina eftermiddagar/kvällar är helt fyllda av taxi- och restaurangverksamhet :). Hur kan man tillåta ungarna att ha så himla mycket organiserade fritidsaktiviteter?? Obegripligt..
Idag får det alltså bli ett mycket litet och snabbt tips&trix  och då åter till temat tags med distress stains ;)  :


Tanken är att bakgrunden ska likna en stenläggning eller mosaik. Den är gjord genom att stämpla med watermarkdyna med stämplarna nedan. Har sedan clear-embossat och därefter gått över alltihop med Distress Stain Vintage Photo.  Ovanpå det har jag sen stämplat med brun och svart StazOndyna som biter på embossingen.

Själva tipset är då dessa hemgjorda stämplar:



Har återanvänt lite av gummit som blivit över när jag har monterat stämplar, friserat till ett antal bitar och klistrat upp på småbitar EZ-mount. Man kan ju förstås göra vilka former man vill, t ex en lite större och någon liten/långsmal som man kan passa in här och där i mellanrummen :). Sen kan man ju göra själva "stenarna" lite rundare och mjukare i formerna också. 
Och så kan man känna sig lite duktig och nyttig när man recyklar gammalt skräp också!

Ha det gott!!

KRAM!
Eva


6 kommentarer:

  1. Såå coolt, blev ju helt superbra. Vilket bra
    tips! Tack

    SvaraRadera
  2. Tittar förbi och önskar
    dig en skön helg!
    Själv jobbar jag.
    Kram Marina

    Tack för allt fint du visar och fina ideér.

    SvaraRadera
  3. Men vad du är fyndig!! Att göra stenmönster- stämplar på det sättet har helt gått mig förbi, det kan jag säga! Jätte snygg effekt!
    Din tag är väldigt Snygg över huvudtaget!
    Jag känner igen din situation med taxi a'la restaurang verksamhet!!! Jag kan bara säga att det lugnar ned sig lite när de blir äldre... om det var någon tröst!?
    Jag tror faktiskt att vi kallas curlingmorsor *ler*
    Ha en skön helg!
    Annacarin

    SvaraRadera
  4. Kul att se att fler kommit på den här smarta idén =) Jag gjorde detta för typ två veckor sedan och visa i min blogg och blev jättenöjd!!

    SvaraRadera
  5. Vilken fiffig ide, blev jätte tufft!
    Tagen blev superfin.
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Vilket smart tips, det blev kanonfint!

    Jag har en liten fråga, jag skulle vilja följa er blogg, men jag hittar ingen knapp för sånt. Antingen är det jag som är blind eller så är det blogspot som strular. ^^, Hur ska jag göra?
    (Svara gärna i bloggen http://vivid-colours.blogspot.com)

    Tack för en superbra blogg och en superbra webb-butik! =)

    SvaraRadera