torsdag 1 september 2011

Tävlingsbidrag för Augusti månadsutmaning!!

Så var det ny månad igen!! Var tar tiden vägen?

Ett sista bidrag kom in sent igår...


Bidrag nr: 12

"Hej, här kommer i  sista stund mitt bidrag till månadstävlingen. Jag blev inspirerad av de vackra murade väggarna i bakgrunden på videon och kom direkt att tänka på detta fotot som låg i gömmorna. Sedan ville jag ha till lite flow och använde mig av swirlar och mist till detta, för att försöka fånga känslan av musiken liksom J, svårt att beskriva med ord.
Tack för inspirerande utmaning!

Annlouise 
http://pysselfia.blogspot.com" 


Tack tjejer för alla era läckra bidrag!! Nu återstår det svåra, att hitta vinnaren... Återkommer på söndag med namnet på den lyckliga!



 -----------------------------------------------------




I helgen har jag varit hos Inger och Pysseltagen och när jag kom hem så hade flera fina bidrag kommit in!!


Bidrag nr: 7


"Hej!
Jag blev inspirerad av den mörka färgskalan och höll layouten i gråsvart.
I musikvideon skymtar en cerise dörr på caféet och det fick bli accentfärg. Det passade bra, eftersom Eva på fotot har en cerise halsduk.
En annan inspiration är att vara tjusig blondin, som Duffy. Kortet av min blonda kompis Eva passade bra in i sammanhanget.

Mvh
Mackan"
Bidrag nr: 8
"Inspirationen till den här LO:n kom från färgerna i videon, titeln på låten och framförallt hur YouTubevideos ser ut :-)

Tack för en rolig utmaning,


Gunilla" 
Bidrag nr: 9
"Hej hopp

En mycket rolig utmaning som jag måste hoppa på...


När jag tittade på videon kändes det som om man var i Italien, i någon trång gränd i en gammal stad.

För 4 år sedan var jag och flanerade i en sån liten stad. Jag gick på bakgator och kände mig förflyttad 100 år ( ok jag gick vilse ett tag...), när jag såg denna härliga bakgård med en ny modern crosshoj. KUL


Dessutom måste man väl (well) inspireras av låttiteln genom att använda lite wellpapp  ;)

hälsningar

Monica Olson Westman"
Bidrag nr: 10
"Här kommer mitt bidrag. Inspirerades ffa av orden I do i texten men även av Duffys svarta klänning. Blev en LO från ett bröllop med mycket svart i layouten.

Hälsningar Lena L"



Bidrag nr: 11
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till "duffy tävlingen" =)
Jag har lyssnat på låten ett par gånger och det som dyker upp i mitt huvud är lite sådär 70 talsfärger varje gång! Gul/grön plysch. Sedan så tycker jag att Duffy är liten och söt, hon påminner om en älva, med kaxig attityd liksom. Så jag fick hela upplägget framför mig och satte igång att göra ett kort =)

Ha det fint!
Kram
Malin/Majamelon"

Tack tjejer för era finfina bidrag!!! Är superkul att se hur olika ni tolkar videon :)




 ---------------------------------------------




Två bidrag till har under veckan ramlat in hos mig!!!

Bidrag nr: 6
"Hej!
Well well well..PAPP förstås, det är väl solklart??! Blinkar Jag har använt en gammal Jenni Bowlin-förpackning och wellpapp från en pizzakartong, kladdat lite med crackle paint och stickles och dekorerat med en cool tjej som har massor av attityd.

Hej hopp!
Anneth/Lillnettan"
 
Bidrag nr: 5

"Hej hej!
Här kommer mitt bidrag till den inspirerande månadstävlingen. Jag inspirerades av den snygga stenmuren i videon med dess gröna rankor som hängde ner. Resultatet blev en ny altrad skylt till mitt pysselrum i metal tejp art-anda.
Tack för en rolig tävling!

Kram ztina
http://ztinaspysselvra.wordpress.com"


Tack goa ni för era fina tävlingsbidrag!!



-----------------------------------------------

 


Fler bidrag har nu ramlat in i min inkorg, lika roligt varje gång :)


Bidrag nr: 4

"Hej!
Här kommer mitt bidrag till en jättekul utmaning.
Jag har inspirerats av färgerna, muren och det i mitt tycke metalliska soundet och när jag hör orden well, well, well så tänker jag ju på wellpapp.
Därför gjorde jag som en mur i bakgrunden, vissa stenar har jag tagit crackel på, metall blommor och eftersom att jag tycker att det är en äldre stil på filmen fick det bli ett gammalt foto på min mans farfar.

Kram Sussie
"
Bidrag nr:3
"Hej hej!
Här kommer min tolkning av Duffys "Well, Well, Well. Kul :-)
--
Hälsningar, Mahlin78
http://mahlin78.blogspot.com"
 
 Bidrag nr: 2
"Vilken bra utmaning även om mina tankar svävade iväg och dom gick inte att stoppa, denna låt har vi lyssnat på en del i sommar och det finns många härliga minnen till den. Men när hon sjunger "I do" så många gånger så kom mina tankar in på bröllop... och jag knåpade ihop en liten LO (faktist en av dom första jag gjort... är ju inbiten kortmakare annars) bilden är från en väns bröllop och blev somrig. Tack för en kul utmaning 
Mvh Linda
(www.anglavakt.blogg.se)"




 -----------------------------------------




Det finns verkligen snabba tjejer!! Det har alla redan kommit in ett bidrag :)

Bidrag nr: 1


"Hej!

Så kul utmaning att inspireras av musikvideon! Jag har inspirerats av den gammaldags atmosfären, kläderna och caféet mm. i videon. Tyckte det påminde mycket om OA papper, så jag har scrappat med dem. Tack för inspirationen!

H. Sara"

Tack Sara för ditt härliga bidrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar