tisdag 3 maj 2011

Månadsutmaning Maj!

Hej!

Då var det dags att presentera Månadsutmaningen för Maj! Har gått och funderat ett tag på vad jag skulle hitta på till er. Efter funderingar så bestämde jag mig för att ge er en tre i rad bricka.

Det som gäller är följande;

1 Ni ska välja En rad
2 Skapa valfritt alster/kort/LO
3 Det ska klart och tydligt synas vilken rad ni använt
4 Det finns ingen begränsning på hur mycket av de tre sakerna på er rad ni använder.

Övriga tävlingsregler hittar ni HÄR!

Jag hoppas ni antar utmaningen och skickar in era inspirerande bidrag.




Jag lovade att visa er mina "Never-ending-cards". Det blev två stycken och månadsutmaningen har fått styra min dekoration av båda korten.


Jag har dekorerat kortet med egengjort mönsterpapper. Stämplarna kommer från Tim Holts.



Första uppviket!


Närbild på det fina egengjorda pappret och blomman.


Ett tunt snöre fick vara med på ett hörn;)



Det vänstra är dekorerat med papper från Bo Bunny. Väldigt lite dekorationer, men klara att få ett grattis eller tänker på dig ord på framsidan.




Första uppvikningen där man kan skriva ett uppmuntrande ord till mottagaren.



Blomman är stansad och sedan har jag använt "embossing-kul-pennor" att "knäcka" pappersfiberna så att man får till böjningen. Bladen bakom är en Magnolia dies. Mistade med både vanlig glimmer mist och en glimmer mist chalkboard, två olika gröna nyanser.


Övrigt material som jag använt;

Cardstock Grönt och corallfärgat
Distresser Vintage Photo
Halvpärlor


Kram

Erika

6 kommentarer:

  1. Linda Kindberg4 maj 2011 kl. 10:35

    Gillar verkligen ditt egengjorda papper!
    Och det andra pappret kom verkligen till sin rätt
    på ett Never-ending card! Snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste bara få fråga men vad är "bandmist"??? (Står i en av rutorna man kan väla till månadsutmaningen)

    SvaraRadera
  3. Jag undrar samma sak - vad är BandMist? Är det endera band ELLER mist eller vad är det?

    SvaraRadera
  4. Förlåt tjejer att jag inte set detta, men det ska vara mist och inte BandMist i Höger mitten "låda". Ska ta och korrigera detta ikväll.

    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  5. Oj då! Jag har ju gjort just den raden med turkos, fjäril och BAND! Blir jag diskad då? ;-)

    SvaraRadera
  6. Det är lugnt Miss Goldie. Jag låter det stå eftersom nästan hela månaden har gått och fler kan ha nappat på detta;) Så skicka in ditt bidrag nu;)

    Kram Erika

    SvaraRadera