fredag 14 januari 2011

Ska vi ta en fika?

Ja så heter Maja Designs underbara serie som jag bara älskar
och om jag ska svara på frågan själv säger jag sällan nej till
en liten fika :)
Men först ska jag visa en liten beskrivning på en enkel men kul
kortvikning.
.
Här har jag tagit ett cardstock i måtten 12 x 29cm.
Bigas på mitten dvs. 14,5cm .
På höger sida har jag chalkat och klistrat in ett papper
med måtten 12 x 6 cm.
(Man kan även klistra in ett papper på vänster sida om
man önskar få mönster på baksidan av kortet.)


Jag mäter och markerar 4,5 cm från sidan och
6cm uppifrån och drar en linje ner till högra hörnet.
På vänster sida samma mått men drar en linje upp
till vänstra hörnet.
Syns dåligt men på nästa bild ser ni bättre.

Klipp eller skär sedan linjerna.

Här har jag vikt ihop kortet. Man märker när man
för ihop kortet om man behöver klippa ngt längre på
ena linjen.



Och så här blev det färdiga kortet med Maja Designs
.
Övrigt jag använt är:
Fiskars fjäril och text(tidigare i shopen)
MS kantstans
Nellie Snellen Dies(tidigare i shopen)
Pearls och blommor
Stickles
.
Trevlig helg till alla glada pysslingar:)
Kram Linda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar