tisdag 7 september 2010

Å mera askar, hihi!!!

Som jag skrev tidigare så fick jag ju lite askar av Inger som hon ville att jag skulle fixa till och ta med mig till invigningen av nya butiken. Två har jag ju redan visat er och idag tänkte jag visa en ask till och en tändstickask oxå :)

Den här första asken är en riktigt liten igloo, hihi...


Jag har använt den där läckra snöfärgen och faktiskt målat hela asken med den. Blev så mysigt effekt att jag inte ville göra för mycket dekorationer på den. Men jag har i alla fall limmat fast en söt spets runt om på locket.


Och så en fin blomma som jag blingat till lite extra med stickles runt om.



Tagen har jag gjort på Sticky Back Canvas och så färglagt med distresserna, Vintage Photo och Peeled Paint. Sist har jag stämplat och embossat text och swirlarna i hörnet.


Nästa ask är tändsticksasken och den fick gå i humorns tecken!


Jag har klätt in hela asken i röd läcker cardstock och så har jag använt ett vackert julpapper ovanpå det, lite chalkade kanter så klart. Och så ett vitt sidenband.

Stämpelmotivet är Bombshell stamps och jag tycker det passar så bra just till den här texten, hihi...

Texten har jag skrivit ut på datorn och sedan distressat den liten oxå.

En stor röd ros och två knippe Pearl Spray så var framsidan klar!




På baksidan har jag fäst ett Crispyband och ytterligare en ros. Lite sparsmakat men ändå dekorerad.

Ja det var väl allt från mig idag, men jag är i alla fall tillbaka på torsdag för då är det min tur att ha Tips & Trix.

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar