lördag 11 september 2010

En LO!!!

Det var evigheter sen jag gjorde en LO känns det som!!! Så för ett tag sedan satte jag mig vid pysselbordet och började knåpa ihop en.

Jag börjar ju alltid med fotot. Bläddrar bland de foton jag har framkallade och beroende på vilket hurmör jag är på så varierar motivet, hihi...

Men denna gången fick det bli ett vackert foto med utsikten som mina svärföräldrar har från sitt vardagsrum!!! Tänk den som hade så vacker utsikt...

Det var ju ganska starka färger i fotot så det blev till att rota länge bland mina DT-saker för att hitta papper och dekorationer som passade till.

Ett svart cardstock fick bli basen och så använde jag det läckert mönstrade pappret från Glitz Design. Jag rev kanterna ganska slarvigt och lämnade dem faktiskt ochalkade denna gången!!

Under fotot limmade jag fast två bitar spets för att tona ner bakgrunden liiiite i alla fall...

Där jag ville ha rubriken målade jag ett tjockt lager med vit Crackle Paint och så limmade jag dit bokstäver i Grungeboard från Tim Holtz och så några små Tiny Alfastickers oxå.



Lite blandade rosor och en stoooor tag som jag embossat med UTEE och sedan hällt på microbeads ovanpå. Gillar verkligen den effekten!
I ena hörnet på fotot har jag limmat fast en metallfjäril som sista dekoration.
Det var allt som jag tänkt bjuda er på idag...
Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Jättefin. Härligt foto och fina färger. Ibland är det snyggt även utan chalk eller hur?

    SvaraRadera
  2. Underbart foto och jättefin LO!
    Kram!

    SvaraRadera