lördag 13 september 2014

Baby shoe mall....

Hej!

Är det bara jag eller består veckorna bara av måndagar och fredagar?
Fort går veckorna;)

Idag får ni min mall till baby skorna som jag visade förra lördagen och 
en väldigt enkel beskrivning.


 Klicka HÄR! så kommer mallen för utskrift;)
 Ni kan själva välja att sätta öljetter eller inte till skosnöret.


Bilden visar grunden till sko och ni kommer behöva ytterligare 2 skosulor, tex i en annan färg;) för att sätta som yttersula.

I min mall så finns det en del som heter sko-"Tå" och den ser ut som den längst till vänster. Jag brukar ta en biggare och rita strecket för att sedan klippa en bit ut ( bild i mitten)
 och få en fästkant som bilden till höger visar.


Som detaljer etc på skorna har jag satt ca 1,5 cm bredda remsor längs kanten och även gjort några tjockare delar som jag embossat. 
Jag har börjat och slutat framme i tån, kant mot kant, så klipp bort överflödigt papper från remsorna när du fäster slutet i framkanten.
Remsor;
2 st 1,5 x 30 cm
2 st 0,5 x 30 cm ( färgade remsan)
3 st 8,5 x 1,5 cm ( sätts ihop)
3 st 3 x 1,5 cm ( sätts ihop)
Se bild nedan!


Här ser ni remsorna!


På baksidan av mina skor har jag fäst en remsa från insidan och ut med vita målade sömmar.
1,5 x 18 cm

Delen som heter Sko-"tå" har jag använt mallen som bilden visar och märkt ut som på bilden för att få en start när jag fäster kanterna. Välj att börja från en sida, tex den yttre på båda skorna.

Material;

Lycka till!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar