onsdag 17 september 2014

Presentförpackning med We R Memory Keepers kuvertboard.

Jag har gjort en liten, söt och jätteenkel presentask. 
Med papper från Blue Fern Studio gjorde jag omtaget och botten i asken. Själva asken är gjord med cardstock i en matchande färg. Alla dekorationer och band hittar du här på Pysseltagens webbutik.
Börja med ett papper som är 6x6" och biga det i We R memory Keepers kuvertboard enligt medföljande beskrivning och på, i detta fall: 2" och 3". Lägg sedan den första bigade linjen kant i kant med skåran på boarden och biga igen hela vägen runt.
Klipp och vik som du ser på bilden nedan.
Använd "klämmorna" för att hålla ihop askens sidor när du limmat och det skall torka. Har märkt att gem eller klädnypor lämnar märken i pappret, så dessa "klämmor" är användbara. Superbilliga också :-)

Jag tror att du förstår hur asken skall monteras om du tittar på bilden ovan. Om inte, får du gärna fråga mig på vår facebooksida som du hittar här. Eller i kommentarsfältet nedan.
När asken är monterad limmar man fast en botten i den som har måtten 2 1/4" x 3 5/8". På boarden finns både inch och centimeter.

Omtaget gör du så här: Börja med en bit papper av Blue Fern Studio som mäter:3 3/4" x 6 3/4".  Biga det sedan på 1 1/4" och 2" och 4 3/8" och 5 1/8". Limma sedan ihop omtaget och dekorera det.
Asken är stor/liten nog att ha till vanliga presentkort i plast om man vill, med en liten personlig hälsning i.
Själv har jag gjort ett smycke av en "charmsboett" som säljs på Pysseltagen för bara 13:- Uret känns gediget och tungt. Vill du veta hur jag dekorerade det? Så bra, för då måste du komma tillbaka nästa onsdag också ;-)
Min blogg
Lena-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar