fredag 19 september 2014

Halloween-lykta

Nu är hösten här:) Det blir mörkare både på mornar och på kvällar och jag älskar dessa små ljuskällor. Denna enkla lykta av en papperspåse kan du enkelt göra tillsammans med barn. Tänk på att använda batteriljus i papperspåsarna ! 



Jag har använt mig av en papperspåse med en lucka i plast så att man tydligt ser ljuset. Du hittar den sortens påse här. De finns i 30 pack eller i 5 pack.  Insidan av plasten har jag klätt med ett nät i svart. Du hittar det här


Jag har "hängt" ostduk över lyktan för att den skulle få lite spöklik känsla : ) 
Det finns en kategori i shoppen som heter Halloween, där hittar du en massa skoj. 


Dessa händer finns i både vitt och svart. Riktigt snygga och prisvärda tycker jag. 


Jag har även använt berlocker med spindel och en som föreställer ett spindelnät.  Lite washitejp och urklippta halloween figurer från heter papper som heter Spooky Icons och kommer från Echo Park.

Glöm nu inte att det ska vara batteriljus i påsarna :) // Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar