torsdag 25 oktober 2012

Tips & Trix Roligt med pusselbitar!

Kanske har ni ngt pussel liggande där det fattas bitar eller
så hittar ni bitar som ni inte har en aning om till vilket pussel de
hör hemma! Om inte så kan ni göra som jag, köpa ett billigt på
en secondhandbutik! Jag köpte ett pussel med drygt 200 bitar och
tyckte då jag fick bitar som var lagom stora. Men det är ju en smaksak
och beror lite på vad man vill göra med dom.
Om man då inte vill lägga pussel så kan man ju pyssla med dom;)
 
Först tänkte jag visa steg för steg hur jag gjorde en spännande bakgrund
med några av mina inköpta.
Jag strödde ut dom över ett beige cardstock och sprayade med
tre olika mistar av Distress Ink Refill; Brushed Corduroy, Dried Marigold
och Peeled Paint.
 

Sen tog jag en brun penna och ritade runt några pusselbitar.
Jag gjorde också några splashar med Distress Stain; Vild Honey
och Rusty Hinge.


Till sist stämplade jag några ringar med en toarulle och
Gesso. Martha Stewart Punch-Around-The Page Ribbon Loop
runt hela arket och färg på; Rusty Hinge och Peeled Paint.


Och den färdiga LOn får ni se en annan dag för längre än
såhär hann jag inte- Livets pussel är inte alltid så lätt att få ihop;)


Själva pusselbitarna kan man göra dekorationer av.
Jag färgade in några med svart akrylfärg, använde Ranger Acrylic
Paint Dabber som täcker fantastiskt bra! Andra med röd eller vit
akrylfärg. Ovanpå stämplade jag och embossade.
 

 Till sist tog jag några pusselbitar som jag färgat in med vit
Gesso två lager. Limmade ihop dom med limpistolen till...
om man nu har god fantasi ... en gran:) Ett tjockt lager GlitterSnow
på!
 
Ja, vi får väl se vad som kommer till användning men jag
hoppas jag fick igång er fantasi och kunde inspirera er lite!
 
Kram på er!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar