lördag 13 oktober 2012

Present och Gästbok...

Hej!

Vilket busväder vi har idag...Vilket fantastiskt pysselväder;))) Idag tänkte jag bjuda på ett litet altrat paket och en gästbok.



Ibland är det bra att man hamstrar diverse förpackningar. Det går ju faktiskt ganska mycket snabbare att altra en färdig ask än om man först måste göra den. Detta paket levererades tillsammans med dopkortet som visades för några veckor sedan. Eftersom kortet var ganska "tungt" så blev det ett enklare paket.
Hemmagjorda blommor, gjorda av retrostansarna, mist och värmefön. Ett bredare sidenband från gömmorna fick hålla ihop paketet.


Jag hoppas ni inte missat dom fina pärlbanden. Perfekta att dekorera med;)
Papperna kommer från Maja Design. Bladen till blommorna är en Magnolia dies som jag delat på.


Att ge bort en gästbok kan aldrig gå fel. Min bror gifte sig och en del av bröllopsgåvan blev en gästbok. Mitt i prick;) Det hade dom inte tänk på. Väldigt enkelt att göra!
Grunden till pärmarna är chipboard, vit cardstock, albumringar och något fint papper som man kan skriva på.
För att albumringarna ska smälta in lite i helheten så fick det bli en massa spets som jag knöt om dom. Ytterligare en av primas fina resin figurer fick vara med. Det blev lite vax på den.


Återigen har jag gjort egna blommor med retrostansen. Bladen kommer från samma Magnoliadies som tidigare.


Bokstäver och siffror är utstansade, Tim Holts Dies, i papper från Maja Design.  Bokstäverna har distressats och fått ett lager Crackle Accent på sig.

Material;

Cardstock
Tim Holtz Dies
Retrostans bla denna
Mönstrade Papper; Maja Design

Hoppas ni får en trevlig pysselhelg!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar