söndag 21 oktober 2012

Snabba julkort

Hej igen! Nu var det ett tag sen jag syntes här i bloggen men idag tänkte jag passa på att visa ett par  snabba julkort jag knåpade ihop för några veckor sen när jag var hemma och ledig. Ambitionen i år är att hinna med tillräckligt många och därmed måååste tidsåtgången per kort hållas nere :)...

Ett bra trix då är ju att satsa på snygga bakgrunder som kräver ett minimum av dekorationer och vad är då lämpligare än Alcohol Inks?!

Färgade in en bit Glossy CS med olika blåa nyanser, Cloudy Blue och Denim om jag inte minns fel, samt Pearl Mixative ( syns dåligt på bilden men det är lite pärlskimmer  IRL :)). Vita bakgrunder med Spellbinders dies, enkelt sätt att få det att se lite mer arbetat ut och till sist RoxStamps superfina julhälsning.




Exakt samma koncept fast med röda färger, Terracotta och Red Pepper samt Gold Mixative. Har även droppat lite Blending Solution  ovanpå:


Här är stämpeln embossad med Black--aged-embossing enamel . Lite svart Pearl Maker fick vara med också.

Av restbitarna som blev över passade jag på att göra ytterst enkla julklappsetiketter mha en Inkidostämpel:


Ha en riktigt skön söndagkväll!!
KRAM!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar