lördag 6 oktober 2012

Ett bröllops kort...

Hej!

Förra lördagen visade jag ett dopkort och idag tänkte 
jag visa ett bröllopskort. Det är ju aldrig fel med fest;)

Återigen har jag använt Maja design papper. 
Vintage serien har varit kanon till dessa högtider.


Jag beklagar att bilderna är blåaktiga, men man tycker att det är tillräckligt ljust så tycker inte kameran det;(
Har ni tagit en titt på dessa papper så vet ni att dom 
går i ljust/vit/brunt. En resin fågel från prima.


Röd tråd som håller ihop kortet. Bokstäverna är målade med crackle paint
 och sedan distressade. En tab från Tim Holts.
 

Kan man kalla kortet för ett flerviknings kort?
 

Har återigen använt mig av metallhörn. Både stora och små. Stämplarna kommer från Stämpelkällan och jag skulle vilja säga att dom är väldigt användbara;*) Har använt en kantstans från Martha Stewart. Och hjärtcirklen är en spellbinders dies.


Fliken uppfäld och här kan man skriva sina lyckönskningar.



Det syns inte så tydligt, men en liten Timsan stämpel fick vara med;) Det är en av textstämplarna från ticket setet.


En liten närbild! Jag har använt vit cardstock i grunden och 
hjärtcirklen är utstansad i mörkbrun cardstock.
 

Baksidan! 
Jag använde baksidan av pappret och fjärilen kommer 
från ett gammalt set Timsan stämplar.


Material;
Röd Tråd
Resin fågel Prima
Stämplar Tim Holts denna och denna

Ha en trevlig dag!

kram

Erika

1 kommentar:

  1. Sååå fint :) Väntar med spänning till den 11;e *ler*
    Kram Ingela

    SvaraRadera