onsdag 28 mars 2012

Mera Prima Meadow Lark och stort tack!

Det är bara att erkänna jag är en gottegris! Eller som man brukar säga I have a sweet toth. Detta fick bli mitt tema på denna layouten som jag skapat i lite mildare toner av Meadow Larks kollektion.


Jag använde mig av en grå cardstock och sedan har jag skapat olika bårder av papper och spets.


Jag har klippt fåglar och lite blommor och sedan fäst en del med 3d kuddar.


Här ser man även två av de snygga Chipboarden som finns till kollektionen.

Eftersom detta är mitt sista inlägg vill jag passa på att bjuda på två layouter! Här kommer nummer två. Även den skapad av vackra papper från Primas Meadow Lark men mycket mer färgstark!


Jag ville skapa en skir och ljus ram runt hela layouten. Detta gjorde jag genom att stansa ut bårder med hjälp av en kantstans. Sedan smetade jag ut Gesso rätt slarvigt över mina handgjorda stencils.


Jag ramade in mina fyra foron med läckra blomster kluster! Visst blev det fint med dessa färger tillsammans!



Jag har använt:
Papper: Prima Meadow Lark- Audubom, Windsong, Grace.
Dekorationer: Chipboard Meadow Lark, Doilies, spets, band, gula rosor, gröna rosor, rosa rosor, rosa kvistar.
Färg & effekter:

Jag vill rikta ett STORT tack till Inger och Pysseltagen! Tack för att jag fick förtroende att vara gästdesigner hos dig! Det har varit ett väldigt roligt uppdrag och jag har fått skapa med jättefina och generösa kit!

Många kramar från Ullis/LillBlomman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar