tisdag 6 mars 2012

Canvas

I lördags var vi bjudna till medeltidsfest och oj så roligt det var!!! Vi var i festsalen på Kalmar Slott och alla hade så fina medeltida kläder.

Värdinnan firade sin 50-års dag men hade bett att inte få några presenter. Så klart kunde jag ju inte låta bli att knåpa ihop något i alla fall :)

Och den här gången blev det en canvastavla!

 Jag är såååå nöjd kan jag säga!! Det är första gången jag gör något som ens liknar det här och oj så kul det var!!!

Tyvärr ser allt bara orange ut på bilderna men egentligen är det brons, koppar, guld i olika nyanser, brunt, några stänk champagne och blått (alla färgerna hittar du här). Synd att man inte alls ser det vackra skimret från metallicfärgerna.



 I det här hörnet har jag använt några remsor tissuetape i botten, smetat gesso ovanpå och sedan lite wax.

Sen stansade jag ut två gångjärn, embossade dem och målade dem svarta med Crackle Paint. Sist fick även de en omgång vax.



 En egengjord dekoration av fimolera och en söt liten nyckel som hänger ner utanför tavlan.




 Jag har använt en stencile tillsammans med embossingcreme lite här och där på tavlan. Det som är coolt med embossingcremen är att den liksom puffar upp sig när man värmer med fönen på den. Fräckt och ger lite mer djup åt tavlan.



 Två olika textstämplar har jag använt, båda från Tim Holtz.




Jag har lite slarvigt stämplat med en bård-stämpel runt om hela tavlan.


Jag kan säga att presenten var uppskattat!! Och jag har faktiskt bestämt mig för att göra tre såna här med foton på mina barn. Kommer väl här i bloggen så småningom, hihi...


Kram!
BellaMio

1 kommentar:

  1. Så otroligt vacker, förstår att födelsedagsbarnet blev glad. Du är så duktig Mio, en otrolig inspirations källa.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera