lördag 9 april 2011

Lördag igen :)

Så var det lördag igen, och som vanligt visar jag en sida i mitt minialbum... Men det finns hopp! Jag tror att det är sista sidan nu :)

Förhoppningsvis är det bara att sätta ihop albumet och dekorera lite till som är kvar!! Det kommer så klart bilder på hela härligheten när det är klart!

Men idag blir det alltså ytterligare en video på en sida:


Å så bilderna så klart :)

Så här blev första sidan...

Som ni ser på videon så har jag klätt in en bit chipboard med olika mönster på Tissue Tape. Massor av bitar huller om buller. Sen har jag färgat in med Alcohol Ink's. Blev jättefint! Fast lite mörkt så jag lättade upp färgen lite med Gesso utblandat med vatten.



Här är en Dominobricka som jag fyndat i leksaksaffären. Färgade även den med Alco Ink's och sedan limmade jag fast texten som jag stämplat på Packpapper från butiken.

Det guldiga på kanterna är den nyaste produkten i butiken som jag bara ääääälskar!!! Treasure Gold heter den och finns i ett par färger. Det är ett slags vax som du stryker på med fingertoppen och det blir så bra så!! Köp en burk och testa, du blir inte alls besviken, jag lovar!!



Den här texten har jag skrivit ut på datorn och sedan färgat in med Distress Vintage Photo och Walnut Stain.

Har även stämplat och embossat döskallen som kommer från ett set med Tim Holtz-stämplar.



 Tre öljetter har jag satt fast som dekoration, just den här tonen är slut i butiken med det finns många andra fina. Gillar dessa lite större öljetter.

Och så Treasure Gold runt kanterna :)



 Baksidan, gjord på ungefär samma sätt, exakt hur ser du på videon :)



 Dessa finfina metallgångjärn har jag stansat ut med Timsens dies i Svart metall från Ten Seconds Studio och sedan embossat dem med en embossingfolder. Sandpapprat lite försiktigt och sist gnuggat på lite Treasure Gold!



Det fina pappret i bakgrunden här är Tissue Paper från 7 Gypsie. Superfint och finns i fyra olika utföranden i butiken. Det här är Paris.


Ja det var allt för idag, nu ska jag ut och städa i trädgården tillsammans med familjen. Hjälps alla åt så är det fint och färdigt på ett par timmar :)

Kram
BellaMio

P.S. Ni har väl inte missat träffen som Pysseltagen ordnar den 7-8 maj? Har ni inte sett det så kila snabbt som sjutton in och kolla här!

1 kommentar:

  1. Åååå... så snyggt igen! Jag älskar dina detaljer!
    Så coola sidor!
    När jag får semester någon gång framöver, ska jag ta tid och titta igenom ALLA dina tutorials. Det har jag inte hunnit med än, men jag försöker att vara uppdaterad på det nya och blir alltid inspirerad! :)

    En fråga: Vad är det för ursnygg skrivmaskinsfont du har som du skrev "Do you DARE raid with us?" med? Jag har letat efter en skrivmaskinsfont som ser ut som en riktig skrivmaskin, men inte hittat någon som jag gillar... men den här är ju RÄTT font!

    Lycka till med städningen av trädgården!

    SvaraRadera