torsdag 24 februari 2011

Tips och Trix-torsdag - Jag har gjort mitt eget album!

Jag ramlade över en tutorial på hur man gör sina egna album och eftersom jag är en av dem som inte alls gillar att lägga pysselpengar på album till alla mina fina LO:s så var jag ju bara tvungen att testa att göra ett. Och det blev såååå bra!!! Kommer helt klart att göra fler :)

 Visst ser det ut som ett av de där köpealbumen, fast mitt är mycket finare... För det är personligt!!

Jag har använt Inkidos nya fina papper, Turquoise Music och Turquoise Bird. Av det fina med noterna gick det åt 2 papper men av det med fåglarna räckte det med 1.

Jag täckte skarven mellan de två papprena med en bit vacker spets och en snutt satinband.




 Jag använde inte så mycket dekorationer, men en text (med foambokstäver, Smooch och Glossy Accent) och en klocka som jag tyckte passade bra till texten fick vara med.



 Och uppe i ena hörnet har jag fortsatt på fågeltemat som finns på det ena pappret.

Fågeln är utstansad med en av de nya fina diesen från Marianne Design och sedan målad med Crackle Paint (Tea Dye). När färgen torkat stämplade jag med en läcker textstämpel och Stazon dyna (Timber Brown) och sist Glossy Accent över alltihopa!



Och en bild på hur albumet ser ut innuti. Lika fint som ett köpt album och mycket mer personligt!!


Så klart har jag ju gjort ett video-klipp som visar hur du oxå kan göra ett lika läckert album!




Övrigt använt material:
Chipboard till fram och baksida i albumet.
Cardstock till insidorna


Ha en riktigt skön torsdag!
Kram
BellaMio

15 kommentarer:

  1. Jättefint! Mycket bra tutorial. Jag som älskar att göra mina egna album och små böcker istället för att köpa färdiga! Helt klart något jag kommer att prova på!

    SvaraRadera
  2. WOW! Du får det att se så enkelt ut! Jag gillar att göra album, så detta testar jag nog på.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. gud va du e duktig! Så himla kreativ och bjuder alltid på något ögonfallande.Kram på dig!!

    SvaraRadera
  4. Var köper man såna chipboard skivor?? Och förlängnings skruvarna??

    Det var ett väldigt fint album du hade gjort!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fint!
    Jag vill också testa!
    mvh Eva

    SvaraRadera
  6. Tjenare. Jag har sett den tutorial på nätet innan. Men din var jättebra. Tydlig och enkel... ser det ut ivarje fall. Måste testa.
    Lotta

    SvaraRadera
  7. Verkligen supersnyggt! Blev genast sugen på tt göra ett fast jag inte ens fyllt ungarnas album till hälften ännu :$

    SvaraRadera
  8. Du är ju makalös! Sååååå fint! I morgon är det jag som kollar in youtube och hur man gör dessa album, orkar inte ikväll. ;) Håller med om att det är riktigt trist att lägga pysselpengar på album. Det är så mkt roligare att lägga dem på papper och decos! ;) Du är fantastisk! ♥

    SvaraRadera
  9. Verkligen riktigt najs! Och super bra film! Kram

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt!!

    Vill oxå göra album. Vad köper jag chipboard? Eller kan en grövre slät kartong duga?

    Skruvarna som du använt, var hittar du dem?
    Tack för att du delar med dig till oss andra!

    Kram Katja

    SvaraRadera
  11. Hej,

    mitt söndagspyssel idag var faktiskt att knåpa ihop ett sådant här album. Jag följde din tutorial på Youtube och jag får säga att jag blev himla nöjd med resultatet! Kika gärna in på min blogg så ser du hur det blev.
    Ha en fortsatt härlig söndag!

    //Mia

    SvaraRadera