måndag 21 februari 2011

Min dotter -stilikonen!

Måndag igen då, men när jag skriver detta är det fortfarande söndag kväll och jag och resten av familjen är just hemkomna från en Åre-helg. Helt suveränt skönt har det varit, fin skidåkning och allmänt tokmysigt (fast de av oss här hemma som är 40+ känner oss rätt möra i knäna nu kan jag erkänna...)

Tänkte visa en LO idag med några foton på dottern från när hon var knappt 2 år ( nu ska hon fylla 7 om några månader och kastar sig utan att blinka ut för vilka backar som helst... HJÄLP vad tiden går!! )

I alla fall har hon sedan hon var jätteliten haft en tydlig faiblesse för kläder och att göra sig fin ( läs: spöka ut sig...) Hon gav sitt tillstånd till att visa LO:n men jag måste lova att påpeka att hon numera minsann vet hur man ska klä sig..så nu har jag gjort det !

Har haft fotona liggande ett tag och när jag nu med senaste DT-paketet bla fick dessa stämplar med modemedvetna damer så kändes temat oundvikligt:



Har stämplat "damer" i hörnen, färglagt lite lätt, maskat  och sen stämplat en ram med borderstämplar. mistat  lite med glimmermist och stämplat lite till med bla textbakgrund från Mini Ornates - Tim Holtz - Stampers Anonymous, och swirl från ett annat TH-kit som fanns i shopen för ett tag sen. 
Texten är handskriven, småstämplarna under den liksom skorna samt damen och hörnstämpeln på den fiffiga lilla påsen med tagen, kommer från stämpelsetet Glamour Girls från Crafty Secrets, även detta fanns tidigare i shopen.



Och så lite dekorationer... en chipboardtorso som jag klätt med hemgjord tissue tape ( stämplat på maskeringstejp, man tager vad man haver...), distressat och lackat med Mod Podge ( fast den blå som är för papper). Klänningslivet (från samma chipboardset) är målat med Crackle Paint Picket Fence ( vit ) och sprayat med mist av Perfect Pearls "pearl" och vatten. "Kjol" av denna underbara spets.
Bakom beige spets och rosa satinband. Och så förstås lite retroblommor, vit Prima Craftable Flower, minirosor...


                            

...och en stor vacker vit Prima-ros som jag bara mistat med "pearl" ( fast det syns ju inte alls på bilden :) )
Papper är rosa CS Bazzill canvas  och Birdcage Pink/Chocolate - Christina Re General - Grant Studios.
Kantstansen är en Deep Edger Punch från Martha Stewart, som tidigare fanns shopen.

Vet inte om jag gillar gummistövlar-pyjamas-kallingar på huvudet  eller vinterkängor med fluff-blöjor-pannlampa bäst. Fast NallePuh-örhängen är också fint...Hoppas hon inte hatar mig för denna om 10 år =)...

Ha det gott!
KRAM / Eva

2 kommentarer:

  1. Vilken fin LO! Och vilken söt liten modemedveten tjej, hihihi. Vilken jobb du lagt ner, uuursnyggt!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Så snygg :)
    Vilken välarbetad LO, hihi tösen är ju för söt..
    Det är nog typiskt tjejer att bli så "medvetna" tidigt hihi..
    Ha en bra måndag / Kram

    SvaraRadera